Το Χριστουγεννιάτικο Φιλανθρωπικό Παζάρι το τολμήσαμε για πρώτη φορά.
Τα παιδιά μας στο πλαίσιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών και της Τεχνολογίας ασχολήθηκαν με την κατασκευή χριστουγεννιάτικων στολιδιών και κοσμημάτων με πολύ κέφι και φαντασία, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά τους, την καλαισθησία τους και βιώνοντας τις έννοιες του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς.
Μαθητές που, πιθανώς, δεν αριστεύουν στα Αρχαία ή στα Μαθηματικά αποδείχτηκαν ταλαντούχοι πωλητές, μουσικοί, disc jockey και άριστοι οικοδεσπότες, ανέλαβαν πρωτοβουλίες, επέδειξαν επικοινωνιακές αρετές και είδη νοημοσύνης που, δυστυχώς, δεν αξιολογούνται στη διάρκεια ενός τυπικού μαθήματος στο μέτρο που θα έπρεπε.
Το τελικό αποτέλεσμα διέλυσε εντελώς τις αρχικές επιφυλάξεις για την πιθανή αναστάτωση της διδακτικής διαδικασίας.
Το ηλεκτρονικό βιβλίο κερδίζει όλο και περισσότερους αναγνώστες στην Ελλάδα. Μου φαίνεται λογικό, καθώς η ηλεκτρονική αγορά κοστίζει φθηνότερα και η παρούσα οικονομική κρίση καθορίζει πλέον πολλές επιλογές μας. Όμως, χωρίς να έχω προκαταλήψεις για τις νέες τεχνολογίες, παραμένω λάτρης του έντυπου βιβλίου. Όπως το καλό κρασί τέρπει όλες τις αισθήσεις μας, έτσι και στο καλό βιβλίο, πέρα από τη μαγεία των λέξεων, τη γοητεία της γραφής, την ομορφιά της διήγησης, απολαμβάνω το βάρος του, τη μυρωδιά του χαρτιού, τον ήχο του στο γύρισμα των σελίδων, την αφιέρωση στην πρώτη σελίδα ή τη σφραγίδα του βιβλιοπωλείου απ’ όπου το αγόρασα, τις παλιές υπογραμμίσεις μου, τις τυχόν σημειώσεις από παλαιότερη ανάγνωση και τη θύμιση της εντύπωσης που μου έκανε τότε.
Τέλος, η χαρά και η έξαψη της κατοχής ενός βιβλίου είναι η προστιθέμενη αξία στην απόλαυση της ανάγνωσης.
Έτσι, σιγά-σιγά δημιουργείται μία βιβλιοθήκη από βιβλία που διαβάσαμε ή θα διαβάσουμε, που μας χάρισαν ή που κληρονομήσαμε. Αυτή η βιβλιοθήκη είναι η ταυτότητά μας. Πέρα από το επάγγελμα, την εκπαίδευση, την ηλικία, την εμφάνιση ή το φύλο, η βιβλιοθήκη μας προσδιορίζει την ιδιαιτερότητα και τη μοναδικότητα της ύπαρξής μας.
Αλεξάνδρα Πολυζοπούλου
Διευθύντρια Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Γεννημένοι Ηγέτες
Έδεσαν από την αρχή. Αξιολογήθηκαν από τους καθηγητές τους ως οι καλύτεροι ανάμεσα στους συμμαθητές τους. Ήθελαν να αγωνιστούν και να πετύχουν. Και το κατάφεραν.
Ο Κωνσταντίνος Γκρίζος, ο Ιωάννης Ευθυμίου και ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος εκπροσώπησαν το σχολείο μας στον διαγωνισμό EUSO 2013 και κατέκτησαν την έκτη θέση πανελλαδικά. Αντιμετώπισαν πενήντα πέντε ομάδες από ισάριθμα σχολεία σε τρεις σειρές πειραμάτων: φυσικής, χημείας, βιολογίας. Εργάστηκαν συστηματικά, με υπομονή και επιμονή αξιοθαύμαστη. Έβαλαν πρόγραμμα και το ακολούθησαν πιστά. Δέχονταν τις παρατηρήσεις των καθηγητών τους και διόρθωναν τα λάθη τους. Βελτίωναν κάθε φορά τη μέθοδο και την απόδοσή τους. Συμπλήρωναν ο ένας τον άλλον στον γνωστικό τομέα σε κάθε φάση της κοινής πορείας. Σεβάστηκαν τον αντίπαλο και τον αντιμετώπισαν με τόλμη και αγωνιστικότητα. Καλλιέργησαν θετικό κλίμα και φιλικές σχέσεις με όλους και απόλαυσαν το ταξίδι (κυριολεκτικά και μεταφορικά) από την αρχή ως το τέλος.
Βασικός γνώμονας στην ερευνητική διαδικασία η σκέψη που κινείται, το μυαλό που δουλεύει, ο νοῦς που «ὁρᾶ καί ἀκούει». Η παρατηρητικότητα και η προσοχή τους στο έπακρο στήριξαν σε κάθε βήμα τη συλλογικότητα και το ομαδικό πνεύμα. «Είμαστε ισοδύναμοι και δουλεύουμε μαζί». «Ζούμε την αγωνία για το αποτέλεσμα και τηρούμε ευλαβικά τους κανόνες». «Ξεφεύγουμε από την παραδοσιακή μάθηση και διαμορφώνουμε ομαδικά τη γνώση».
Συμφωνούν και οι τρεις ότι ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί πρώτης τάξεως μάθημα για την ίδια τη ζωή: η λήψη απόφασης στα καθημερινά προβλήματα διδάσκεται στην πράξη, δεν είναι θεωρητική διαδικασία. Ο τρόπος που βλέπεις τον κόσμο διαμορφώνεται από την κρίση σου και από την ανάληψη της ευθύνης για την επιλογή σου. Ο Ευθυμίου επιλέγει την έρευνα στις επιστήμες Υγείας, ο Παπαδόπουλος λατρεύει τη Φυσική αλλά δεν αποκλείει τη Σχολή Ικάρων και ο Γκρίζος δομεί το μέλλον του στην Αρχιτεκτονική: παρατηρεί το mouse pad με τις σαύρες του Gaudi πάνω στο γραφείο μου και αρχίζει να μιλάει με πάθος για τον Ισπανό οραματιστή… Και οι τρεις αθλούνται συστηματικά (κολύμβηση και καλαθοσφαίριση) και απολαμβάνουν μια καλή κινηματογραφική ταινία όσο πιο συχνά μπορούν.
Ο διαγωνισμός EUSO 2013 έφερε μαζί τρείς συμμαθητές, τρία ευγενικά πρόσωπα, τρία καθαρά μυαλά. Τα πειράματα στις φυσικές επιστήμες όξυναν τον νου, καλλιέργησαν δεξιότητες, μπόλιασαν σχέσεις. Μα πάνω από όλα ανέδειξαν ηγέτες!
Το σχολικό συγκρότημα των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης βρίσκεται στους Ελαιώνες Πυλαίας, σε ένα κατάφυτο, ιδιόκτητο οικόπεδο συνολικής εκτάσεως 150 στρεμμάτων και σε εγκαταστάσεις που συνεχώς βελτιώνονται και αναπτύσσονται.
Το Αρσάκειο της Θεσσαλονίκης στεγάσθηκε αρχικά, το 1939, σε οίκημα που βρισκόταν στον αριθμό 132 της Εγνατίας οδού, το οποίο άνηκε στην Εφορία Σχολείων, και άρχισε να λειτουργεί ως Οικοκυρική και Επαγγελματική Σχολή. Λόγω, όμως, του ολοένα αυξανόμενου αριθμού των μαθητριών και της παλαίωσης του κτηρίου, αποφασίσθηκε η ανέγερση ιδιόκτητου κτηρίου της Εταιρείας στους Ελαιώνες Πυλαίας. Το 1972 – 73 έγινε η μεταφορά του σχολείου στο νέο κτήριο.
Το σχολικό έτος 1990 – 91 ιδρύθηκε το Α’ Αρσάκειο 12θεσιο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, το οποίο στεγάστηκε στο υπάρχον σχολικό κτήριο. Μέσα στα 20 πλέον χρόνια λειτουργίας του, αγαπήθηκε και εκτιμήθηκε από το κοινό της Θεσσαλονίκης για τη μεγάλη του προσφορά στους τομείς της αγωγής και της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να αυξηθεί εξαιρετικά ο αριθμός των μαθητών/τριών.
Το σχολικό κτήριο του Δημοτικού περιλαμβάνει σήμερα 19 αίθουσες διδασκαλίας εξοπλισμένες με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και διαδραστικούς πίνακες, 5 αίθουσες ξένων γλωσσών, αίθουσες καλλιτεχνικών και μουσικής, εργαστήρια φυσικής και πληροφορικής, κλειστό γυμναστήριο και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Το κλειστό θέατρο, το οποίο βρίσκεται στο κτήριο του Δημοτικού, είναι κοινό για όλα τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης και προσφέρεται για τις εκδηλώσεις των Σχολείων.
Στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου του Δημοτικού υπάρχουν αθλητικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν γήπεδα καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης, αντισφαίρισης και δύο γήπεδα ποδοσφαίρου 5 x 5. Επιπλέον, οι χώροι επικοινωνίας των μαθητών εκτείνονται σε κατάφυτες αυλές από δέντρα.
Για να δείτε τις αθλητικές εγκαταστάσεις, πατήστε εδώ.
Για να δείτε τη Βιβλιοθήκη, πατήστε εδώ.
Για να δείτε τα εργαστήρια Η/Υ, πατήστε εδώ.
Για να δείτε τα εργαστήρια φυσικών επιστημών, πατήστε εδώ.
Συγχαρητήρια!