Δεν αναζητούμε το μέλλον… το δημιουργούμε.
Σ’ένα μοντέρνο κτίριο, δεμένο αρμονικά με την καταπράσινη φύση που το περιβάλλει, λειτουργεί το Δημοτικό Σχολείο των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη.
Επιλεγμένοι δάσκαλοι προωθούν το εκπαιδευτικό έργο με πρότυπα και πρωτότυπα προγράμματα διδασκαλίας και σπουδών, με στόχο όχι μόνο τη μετάδοση γνώσεων, αλλά και την ένταξη των μαθητών από την Α’ Δημοτικού στη σωστή διαδικασία της μάθησης.
Με σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και μεθόδους διδακτικής, φιλικές για το νεαρό μαθητή, τον εισάγουμε βήμα βήμα στην πρώτη ανάγνωση, γραφή και αρίθμηση. Παρέχοντας ποιοτική παιδεία και αποβλέποντας στην καλλιέργεια ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων με ανεπτυγμένες προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, διαπλάθουμε τους αυριανούς πολίτες.
Τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη με νεανική φρεσκάδα, μακρόχρονη εμπειρία και ωριμότητα, διανύουν την έκτη δεκαετία της ύπαρξής τους διατηρώντας ισχυρή την παρουσία και την προσφορά τους στην εκπαίδευση. Ο ιδρυτής τους Πέτρος Φρυγανιώτης και η σύζυγός του Χαρίκλεια, δάσκαλοι και οι δυο, γεμάτοι αγωνία και διάθεση, μετουσίωσαν σε πράξη το όνειρό τους για μια καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση.
Το 1953, “έστησαν” το πρώτο σχολείο με το όνομα “Ο Μέγας Αλέξανδρος” (Περιοχή Βαλσαμή – Νεάπολη).
Δεν επαναπαύτηκαν όμως. Πέντε χρόνια αργότερα , το 1958 , μετέφεραν το σχολείο σε μεγαλύτερο οίκημα. Το Νηπιαγωγείο,”Τα Μελισσόπουλα”, και έξι ολοκληρωμένες τάξεις του Δημοτικού, αποτελούσαν πια τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη. (Περιοχή Ρουμανικά-Νεάπολη)
Έχοντας ζωντανό το όραμα για ένα πιο σύγχρονο σχολείο, σχεδίασαν το 1968 την ανέγερση ενός πρότυπου εκπαιδευτηρίου. Μετά από τρία χρόνια, το 1971 , σ’ ένα υγιεινό περιβάλλον 4000 τ.μ. στο καταπράσινο Ρετζίκι, ήταν έτοιμα να φιλοξενήσουν τους μαθητές Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη. Την αγάπη προς το παιδί, τησυνέπεια στο εκπαιδευτικό έργο και την αισιοδοξία για ένα καλύτερο μέλλον στην Παιδεία -αξίες που τους οδηγούσαν μια ολόκληρη ζωή- άφησαν κληρονομιά και παρακαταθήκη στο γιο τους Αθανάσιο και στη σύζυγό του Ευφημία, εκπαιδευτικούς.
Οι δυο τους συνεχίζουν αδιάλειπτα τον προσανατολισμό που έδωσαν οι ιδρυτές και το 1996 μετέφεραν το Νηπιαγωγείο, ως αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα, σε ένα υπερσύγχρονο ανεξάρτητο κτίριο, δίπλα στο Δημοτικό.
1953 1953
Η διάθεση για προσφορά δε σταματά εκεί και το νέο μεγάλο βήμα πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2001. Το Γυμνάσιο Λύκειο των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη,υπερσύγχρονο σε αρχιτεκτονικές αντιλήψεις αλλά και στελεχωμένο με το κατάλληλα επιλεγμένο και έμπειρο επιστημονικό προσωπικό, λειτουργεί με τα πιο σύγχρονα και πρωτοποριακά προγράμματα εκπαίδευσης.
Τέλος, θέλοντας να προσφέρουν την καλύτερη Εκπαιδευτική Εμπειρία, που ν’ ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου περιεκτικού και εξειδικευμένου προγράμματος, μετέφεραν τοΣεπτέμβριο του 2007 τον Παιδικό Σταθμό σε αυτόνομο, υπερσύγχρονο κτίριο, δίπλα στο Νηπιαγωγείο. Μια αποστολή γεμάτη προκλήσεις, με πρώτο μέλημα να ταιριάζει στα παιδιά του Σήμερα και στον κόσμο του Αύριο.
Είναι δύσκολο για μας να περιγράψουμε μέσα σε λίγες γραμμές, την πολυσύνθετη προσπάθειά μας, για να καλλιεργήσουμε πνευματικά, μορφωτικά και ηθικά τα παιδιά μας. Οι στόχοι μας υπαγορεύονται από την αγάπη, τον ανθρώπινο χαρακτήρα και την επιστημονική πληρότητα.
Η ελεύθερη σκέψη, η κριτική ικανότητα, το δημιουργικό πνεύμα, ο σεβασμός για το περιβάλλον και τον άνθρωπο αποτελούν κατευθυντήριες έννοιες της σχολικής καθημερινότητας στα Εκπαιδευτήριά μας. Προσφέρουμε στους μαθητές μας υψηλής ποιότητας παιδεία, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε παιδιού.
Επιδιώκουμε με κάθε τρόπο να αναγνωρίσουμε και να αναδείξουμε τις ιδιαίτερες ικανότητες του κάθε μαθητή. Για μας το παιδί δεν είναι θεατής, αλλά ενεργός συμμέτοχος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Προετοιμάζουμε σκεπτόμενους πολίτες που με τις γνώσεις και το ήθος τους θα είναι έτοιμοι να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις των καιρών.
Το φιλικό και ζεστό περιβάλλον των Εκπαιδευτηρίων μας, αποτελεί πάντα σημαντικό παράγοντα στην υλοποίηση των στόχων μας. Με ιδιαίτερη στοργή και ενδιαφέρον σκύβουμε στις ανησυχίες και τις αναζητήσεις των νέων ανθρώπων, οπλίζοντάς τους με δύναμη και αισιοδοξία για τη ζωή.
Πιστεύουμε ότι κάθε μορφωτικό αγαθό μπορεί να βλαστήσει μόνο μέσα από σχέσεις υγιείς και ευτυχισμένες, σχέσεις εμπιστοσύνης που μόνο στο οικογενειακό περιβάλλον που προσφέρουμε μπορούν να καλλιεργηθούν και με την προσωπική μας φροντίδα να καρποφορήσουν.
Με συνέπεια και υπευθυνότητα, μετατρέπουμε την πολυετή εμπειρία μας σε πολύτιμο υλικό για την πραγματοποίηση των οραμάτων μας.
“Αυτό αποτελεί για μας μια πρόκληση και για σας μια πρόσκληση”
Ο γενικός σκοπός του Νηπιαγωγείου μας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των Νηπίων.
Εστιάζουμε στον τρόπο με τον οποίο τα Νήπια μαθαίνουν και στις διαδικασίες που κινητοποιούν τη θέληση για μάθηση.
Έμφαση δίνεται στο στοιχείο της απόλαυσης της Εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα Νήπια μαθαίνουν καλύτερα μέσα από ευχάριστες Δημιουργικές Δραστηριότητες που συμβάλλουν στη Γνωστική, Κοινωνική, Συναισθηματική και Φυσική ανάπτυξή τους.
Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας αναπτύσσονται σε πολλούς τομείς Ψυχοκινητικό – Κοινωνικό – Συναισθηματικό – Ηθικό – Θρησκευτικό, Αισθητικό, Νοητικό και στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων, ταυτόχρονα και ο καθένας από αυτούς είναι εξίσου σημαντικός για το παιδί.
Οι τομείς αυτοί σχετίζονται άμεσα μεταξύ τους και τροφοδοτούν τη νοητική ανάπτυξη των Νηπίων.
Τα παιδιά πρέπει να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να επικοινωνούν με τους άλλους και να επιδράσουν αμφίδρομα στο περιβάλλον που ζούν. Μαθαίνουν Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Κοινωνικές Επιστήμες, Γλώσσα, Μουσική, Λογοτεχνία-Ποίηση, Καλές Τέχνες-Εικαστικές Δημιουργίες, Αγγλικά και Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές.
Το Νηπιαγωγείο στοχεύει στην υποβοήθηση του παιδιού να επεκτείνει και να εμπλουτίσει τους μηχανισμούς λειτουργίας της σκέψης του.
Η νοητική εξέλιξη διευκολύνεται από την εσωτερίκευση των κινητικών πράξεων, που κάνει το παιδί πάνω στα αντικείμενα και τα πρόσωπα. Αυτή η εσωτερίκευση πραγματοποιείται με τη βοήθεια της συμβολικής λειτουργίας (εκ των υστέρων μίμηση, ιχνογράφημα, συμβολικό παιχνίδι, νοητική εικόνα και γλώσσα).
Το Νηπιαγωγείο, παρεμβαίνοντας συστηματικά, προάγει τη νοημοσύνη του παιδιού με την οργάνωση κατάλληλων δραστηριοτήτων. Η ανάπτυξη των δημιουργικών Δραστηριοτήτων βασίζεται στις αρχές της Διαθεματικής Προσέγγισης (μέθοδος Project) και της βιωματικής επικοινωνιακής διδασκαλίας.
Οι δραστηριότητες αυτές είναι οι εξής:
ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Στοχεύει στην κατάκτηση της γλωσσικής δομής και τη λειτουργία του γλωσσικού συστήματος που θα επιτρέψει στο παιδί να εκφράσει τον ψυχικό και διανοητικό του κόσμο.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Στοχεύει στη διερεύνηση του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, η οποία παρέχει έναν πλούτο πρωτογενών εμπειριών και υποβοηθάει την ενεργητική μάθηση. Στην ενότητα αυτή εντάσσεται και η διαθεματική βιωματική προσέγγιση (μέθοδος Project) που βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν πως σχετίζονται οι διαφορετικές αρχές πολλών διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων. Οικοδομεί σχέσεις μέσα στη γνώση, επιτρέπει την αυθεντική μάθηση και ενθαρύνει την επίλυση προβλημάτων. Υποστηρίζει τα παιδιά σε μια ποικιλία τρόπων συνεργασίας και αλληλεπίδρασης. Όταν τα παιδιά μοιράζονται συναισθήματα και εμπειρίες κατά την ανάπτυξη ενός θέματος, η συμμετοχή τους είναι διασφαλισμένη. Τα παιδιά υποβοηθούνται να αναγνωρίζουν τη σχέση ανάμεσα στο περιχόμενο και τις δεξιότητες, ανάμεσα στο Σχολείο και τον κόσμο. Οι ατομικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα γίνονται σεβαστά και τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης.
Το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ έχει σκοπό να εισάγει τα μικρά παιδιά σε θεμελιώδεις έννοιες, για να κατανοήσουν καλύτερα το περιβάλλον που ζουν και να προκαλέσει το ερευνητικό τους ενδιαφέρον.
Να συσχετίζουν τις αιτίες και τ’ αποτελέσματα, αυτενεργώντας σε πειραματικές διαδικασίες, όπου ανακαλύπτουν όλες τις νομοτέλειες.
Οι περισσότερες δραστηριότητες των παιδιών έχουν ως προσανατολισμό την αγάπη για το περιβάλλον.
Η περιβαλλοντική αγωγή δεν είναι ένας κατάλογος με “πρέπει”, αλλά αποτελεί μέρος του καθημερινού προγράμματος, που συμμετέχει σε πολλές εκθέσεις και περιβαλλοντικές διοργανώσεις.
Με εξορμήσεις, εκδρομές και οργανωμένες επισκέψεις τα παιδιά αποκτούν άμεση εμπειρία του κόσμου γύρω τους.
Με την τακτική δημοσίευση της δικής τους εφημερίδας, “Τα νέα από το μικρόκοσμο του Νηπιαγωγείου μας”, ως μικροί δημοσιογράφοι εκθέτουν κάθε φορά τις εντυπώσεις τους από τη σχολική ζωή.
Ευαισθητοποιημένοι στις μελλοντικές ανάγκες του παιδιού, εντάσσουμε στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα με τη μορφή παιχνιδιού τη διδασκαλία Αγγλικών και Πληροφορικής, με την προσεκτική καθοδήγηση ειδικευμένων καθηγητών.
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την Αγγλική γλώσσα, μέσω ενός ιδιαίτερου συστήματος διδασκαλίας.Με εποικοδομητικό και διασκεδαστικό τρόπο, εξοικειώνονται με τους ήχους, τα τραγούδια και το βασικό λεξιλόγιο που προσφέρονται παρέα με τον Teddy και το τρενάκι του.
Η ενασχόληση των μικρών μαθητών με τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές σε κατάλληλες, χρονικές στιγμές έχει ως αποτέλεσμα να αγαπήσουν και να εξοικειωθούν στη χρήση του ποντικιού, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα με ήχο,κίνηση και εικόνα.
Είναι ένα δυναμικό μέσο επαύξησης, ανάπτυξης και επέκτασης της μάθησης των παιδιών.
Ο συνδυασμός εικόνας και λόγου, που επιτυγχάνεται, δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα ν’ αυτενεργήσουν και ν’ ανακαλύψουν, με αποτέλεσμα την πρόσκτηση καλύτερης μάθησης.
Τέλος, μέσα απ’ όλες αυτές τις διεργασίες, με στοργή και με αγάπη, θεωρούμε ότι επιτυγχάνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σκοπό του Νηπιαγωγείου μας, που είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη του νηπίου με απώτερο πάντα στόχο τη σωστή προετοιμασία του για το Δημοτικό Σχολείο.
Σ’ένα μοντέρνο κτίριο, δεμένο αρμονικά με την καταπράσινη φύση που το περιβάλλει, λειτουργεί το Δημοτικό Σχολείο των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη.
Επιλεγμένοι δάσκαλοι προωθούν το εκπαιδευτικό έργο με πρότυπα και πρωτότυπα προγράμματα διδασκαλίας και σπουδών με στόχο όχι μόνο τη μετάδοση γνώσεων, αλλά και την ένταξη των μαθητών από την Α’ Δημοτικού στη σωστή διαδικασία της μάθησης.
Με σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και μεθόδους διδακτικής, φιλικές για το νεαρό μαθητή, τον εισάγουμε βήμα βήμα στην πρώτη ανάγνωση, γραφή και αρίθμηση. Παρέχοντας ποιοτική παιδεία και αποβλέποντας στην καλλιέργεια ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων με ανεπτυγμένες προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες διαπλάθουμε τους αυριανούς πολίτες.
Στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε τη δημιουργική συμμετοχή των μαθητών στη μάθηση, αλλά και να προσφέρουμε πολλαπλά ερεθίσματα για έρευνα γνώση, να αξιοποιήσουμε τις ιδιαίτερες κλίσεις του, τα ενδιαφέροντά του, να τον ευαισθητοποιήσουμε σε σύγχρονα κοινωνικά θέματα πολιτισμού και περιβαλλοντικά, ώστε να μπορούν ν’ανταποκριθούν στις μελλοντικές προκλήσεις.
Σκοπός του Δημοτικού Σχολείου είναι η πολύπλευρη πνευματική και σωματική ανάπτυξη του μαθητή μας.
Συμμετέχουν σε ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες, έτσι ώστε ένα θέμα εργασίας να το διερευνήσουν από όλες τις πλευρές και να αποκτήσουν σφαιρική γνώση, κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη. Οι εκπαιδευτικές καινοτομίες που εφαρμόζονται κάνουν το μάθημα ευχάριστο, δημιουργικό και αποδοτικό. Ειδικές εκδόσεις του σχολείου μας τροφοδοτούν τους μαθητές, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς με υλικό, που βοηθά στην πληρέστερη εμπέδωση των γνωστικών αντικειμένων.
Η δυνατότητα εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας και δεύτερης ξένης γλώσσας, της Γαλλικής ή της Γερμανικής, θέτει τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον και την εξοικείωση των μαθητών με την αντίστοιχη κουλτούρα και πολιτισμό της χώρας. Με καθημερινή έγγραφη ενημέρωση για την πορεία των μαθημάτων και με τακτικές συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών επιτυγχάνουμε την αναλυτικότερη και πληρέστερη ενημέρωση των γονέων για την πρόοδο των παιδιών τους.
Από τις πρώτες τάξεις τα παιδιά απολαμβάνουν και δημιουργούν με το θεατρικό παιχνίδι στο δικό τους θέατρο.
Οι εικαστικές τέχνες, η μουσική, το θέατρο και o κινηματογράφος διανθίζουν τη σχολική ζωή. Επιλεγμένες κινηματογραφικές ταινίες παρακολουθούν τα παιδιά στο θέατρο των Εκπαιδευτηρίων μας.
Με θεωρητική προετοιμασία και οργανωμένες επισκέψεις αναπτύσσουμε τη μουσειακή αγωγή σε αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους. Μέσα από επιλεγμένα προγράμματα, ομαδικές εργασίες, οι μαθητές γνωρίζουν και σέβονται την πολιτιστική μας κληρονομιά.
– Με αφιερώματα σε Έλληνες και ξένους λογοτέχνεςτα παιδιά προσεγγίζουν την ποίηση και τη λογοτεχνία.
– Μελετούν έργα τους και πολύ συχνά έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν με τους ίδιους.
– Μέσα από τη λογοτεχνία μπορούμε να εγκαινιάσουμε νέες σχέσεις ανάμεσα στην εκπαίδευση και τη δημιουργικότητα, συνδέοντας την παιδεία με τη μόρφωση και την πολιτιστική πράξη.
– Ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας διδασκαλίας της ανάγνωσης, η οποία μπορεί να συγκεράσει την καλλιέργεια της σκέψης με την ευχαρίστηση της κατανόησης του κειμένου και την επεξεργασία του γραπτού λόγου.
Από το ξεκίνημα της σχολικής τους ζωής τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με την πληροφορική και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μέσω ειδικών προγραμμάτων προσαρμοσμένων σε κάθε ηλικία.
Ένα μεγάλο μέρος από το πρόγραμμα σπουδών είναι προσανατολισμένο στις αρχές της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και οι δραστηριότητες όλης της χρονιάς κορυφώνονται τον Ιούνιο με τις εκδηλώσεις της “Πράσινης Εβδομάδας”, που αποτελεί θεσμό για το σχολείο μας.
Κάθε χρόνο οι μαθητές του Δημοτικού συμμετέχουν σε διάφορα Συνέδρια Πληροφορικής, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Διαγωνισμούς της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, του Διεθνή Μαθηματικού Διαγωνισμού ΚΑΓΚΟΥΡΟ, της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών Επιστημών, του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού μέσω Διαδυκτίου-ΛΥΣΙΑ , Εικαστικών, Λογοτεχνικών κ.ά.
Ειδικά τμήματα αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων (Clubs) συμπληρώνουν ευχάριστα τη μαθητική ζωή των παιδιών μας.
Μέσα από ποικίλες κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες η φυσική αγωγή βοηθά στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών μας, συμβάλλει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια, καθώς και στην αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία.
Κορυφαίες στιγμές των Εκπαιδευτηρίων μας είναι οι Γυμναστικές Επιδείξεις και η γιορτή Αποχαιρετισμού των Τελειοφοίτων, μεγάλες γιορτές με αθλητικό και καλλιτεχνικό χαρακτήρα.
Τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη διοργανώνουν κάθε χρόνο καλοκαιρινά Προγράμματα Δημιουργικής Απασχόλησης με ψυχαγωγικές, μορφωτικές, ομαδικές και αθλητικές δραστηριότητες στο Σχολείο αλλά και σε εξωτερικούς χώρους με στόχο πάντα τη δημιουργική έκφραση και την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών.
[promoslider category=”fryganiotis” width=”440px” height=”366px” start_on=”random” display_nav=”none” display_title=”none”]
Πεύκα 570 10, Ελλάδα
Συγχαρητήρια!