Το Ελληνογαλλικό Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ», σε συνεργασία με τον Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ (υπεύθυνο για τον οργανισμό «Με δύο γλώσσες!», ο οποίος είναι «παράρτημα» της υπηρεσίας πληροφόρησης Bilingualism Matters του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου), οργανώνει Ημερίδα για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, καθώς και για γονείς δίγλωσσων οικογενειών, με θέμα:
«Η Διγλωσσία κάνει καλό»
το Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015 (10.00΄ – 13.30΄) στο Αμφιθέατρο του Γυμνασίου -‐ Λυκείου του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ».
Η ανάγκη πραγματοποίησης της ημερίδας προέκυψε από τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό παιδιών που μιλάνε περισσότερες από μία γλώσσες στη χώρα μας και την πολύ μεγάλη συμμετοχή μαθητών στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας για φοίτηση ή/και εργασία στο εξωτερικό, αλλά και την έλλειψη επαρκών γνώσεων για την αντιμετώπιση του θέματος από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Στόχος της Ημερίδας είναι η πληροφόρηση γύρω από τα θετικά της διγλωσσίας και η παροχή πρακτικών συμβουλών για την υποστήριξη της πολύγλωσσης ανάπτυξης των παιδιών.
Στην ιστοσελίδα του προγράμματος «Με δύο γλώσσες» του Α.Π.Θ. (http://www.enl.auth.gr/me2glosses/) αναφέρεται:
«Στην Ελλάδα, η Διγλωσσία έχει κυρίως δύο καταγωγές: (α) τα παιδιά από μεικτούς γάμους, οικογένειες στις οποίες ο ένας γονέας μιλάει άλλη γλώσσα από την ελληνική και (β) τα παιδιά από μεταναστευτικές οικογένειες. Μια τρίτη (αριθμητικά μικρότερη) πιθανότητα είναι τα παιδιά Ελλήνων γονέων, οι οποίοι, γνωρίζοντας τα οφέλη της Διγλωσσίας, στέλνουν τα παιδιά τους σ’ ένα δίγλωσσο ή αλλόγλωσσο σχολείο (π.χ. γαλλικό, αγγλικό, γερμανικό κ.λπ. σχολείο)…
…το ποσοστό των δίγλωσσων παιδιών στην Ελλάδα ξεπερνάει το 10% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού. Σχεδόν σε κάθε σχολική τάξη φοιτούν 1-‐4 δίγλωσσα παιδιά…
…Η έρευνα έχει δείξει ότι η διγλωσσία βοηθάει θετικά την ανάπτυξη των παιδιών. Τα παιδιά που εκτίθενται σε διαφορετικές γλώσσες αντιλαμβάνονται εύκολα διαφορετικές κουλτούρες και γνωρίζουν πολλούς πολιτισμούς. Έτσι, εξοικειώνονται με διαφορετικούς τρόπους σκέψης και αντιλαμβάνονται πιο εύκολα τη γνώμη του «άλλου». Επίσης, έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι τα δίγλωσσα παιδιά έχουν την τάση να έχουν καλύτερη επίδοση σε τεστ «πολλαπλών δοκιμασιών» και να είναι καλύτερα σε θέματα προσοχής. Συχνά, είναι πιο καλοί αναγνώστες και, γενικά, μαθαίνουν εύκολα ξένες γλώσσες. Η Διγλωσσία, λοιπόν, δεν είναι απλά «Δύο Γλώσσες», αλλά πολλά παραπάνω!».
Για το δελτίο τύπου κάντε κλικ εδώ.
Συγχαρητήρια!