Η συνάντηση των αναγκών του εκπαιδευτικού οικοσυστήματος με θεσμικούς και ιδιωτικούς φορείς, άτομα και κοινωνικές ομάδες, η ενημέρωση για νέες εκπαιδευτικές και επαγγελματικές τάσεις και διεξόδους, η καινοτομία και η εναλλακτική εκπαίδευση ήταν οι στόχοι που επιτεύχθηκαν στις εργασίες του Education Festival 2016, που διοργάνωσε το Skywalker.gr.
Πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 10 & 11 Σεπτεμβρίου 2016, στο Συνεδριακό Κέντρο Εθνικής Ασφαλιστικής. Οι επισκέπτες συναντήθηκαν με τους εκθέτες και παρευρέθηκαν στις συνεδριακές παρουσιάσεις, στα workshop καθώς και στην τελετή απονομής Τιμητικών Διακρίσεων.
Ο κύριος Δημήτρης Φυντάνης, Business Continuity Manager του Skywalker.gr, το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου, στο σύντομο χαιρετισμό του και καλωσόρισμα στις συνεδριακές παρουσιάσεις αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της συνάντησης του εκπαιδευτικού οικοσυστήματος, με θεσμικούς φορείς, άτομα και κοινωνικές ανάγκες, καθώς και στο δικαίωμα να οραματιζόμαστε μια εκπαίδευση ανοιχτή, που προσδίδει αξία, στο άτομο και στην κοινωνία.
Η κυρία Ελένη – Άννα Θεωνά, Επικεφαλής του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης και Ενημέρωσης Europe Direct City Of Athens, στο χαιρετισμό της τόνισε την ανάπτυξη, την εκπαίδευση και την επιχειρηματικότητα, ως τους κύριους τομείς ενδιαφέροντος του Europe Direct City of Athens, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει την παιδεία ως τον αδιαμφισβήτητο παράγοντα για την επιτυχία.
Στη Θεματική Ενότητα I: «Για μια εκπαίδευση με αξία» συμμετείχαν οι ομιλητές: η κυρία Χριστίνα Στεφανή Σχολική Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, η κυρία Ελευθερία Γκρίμπα, Ερευνήτρια, Παιδαγωγός, Συγγραφέας & Στέλεχος Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, Τομέας Τουρισμού, η κυρία Μαρίνα Δεδούλη, Ψυχολόγος MSc, Επ. Σχολική Σύμβουλος και ο κύριος Γιάννης Παπαδόπουλος, Διευθυντής Εκπαίδευσης του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Αριάδνη. Η κυρία Χριστίνα Στεφανή έθεσε σημαντικό προβληματισμό, για την παραγωγή παιδείας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και παρουσιάζοντας τους στόχους του Πλαισίου Στρατηγικής – Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2020, υπογράμμισε την δια βίου εκπαίδευση, την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, την προώθηση της ισότητας και της κοινωνικής συνοχής, αλλά και τη διεύρυνση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, ως σημαντικότατους τομείς ενδιαφέροντος. Η κυρία Ελευθερία Γκρίμπα, με το εθελοντικό και καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαστήρι της «Ο Μικρός Τουρίστας – Μια βαλίτσα ταξιδεύει» ανέδειξε τη διεπιστημονικότητα της τουριστικής εκπαίδευσης. Η έννοια του τουρισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την έννοια της γαστρονομίας, της ψυχαγωγίας, του πολιτισμού, της γεωγραφίας, της ιστορίας, της κοινωνίας, του περιβάλλοντος κ.λπ. μια και υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Η κυρία Μαρίνα Δεδούλη τόνισε την αξία της βιωματικής μάθησης και ανέφερε ότι μόνο σε «σχολική ανορεξία», μπορούν να οδηγήσουν πρακτικές παθητικής παρακολούθησης. Η βιωματική μάθηση, ως μια διαδικασία οικειοποίησης της γνώσης, μέσω της εμπειρίας και της αναζήτησης προσωπικού νοήματος σ’ αυτήν, είναι ο πλέον ασφαλέστερος εκπαιδευτικός δρόμος. Ο κύριος Γιάννης Παπαδόπουλος μίλησε για τη σύνδεση εκπαίδευσης και εργασίας και υπογράμμισε την αναντιστοιχία δεξιοτήτων των εργαζομένων, σε σχέση με τις ανάγκες μιας αγοράς εργασίας, ως ένα υπαρκτό πρόβλημα, που επηρεάζει τους πάντες. Είναι πολύ σημαντική, η ανάληψη ευθύνης για την αναβάθμιση αντιλήψεων, ώστε να συμβαδίσουν με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Στη Θεματική Ενότητα ΙI: «Νέες Τάσεις και εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης» ο κύριος Μιχάλης Σιγάλας, Συνιδιοκτήτης του GameSpace.gr, αναφέρθηκε στην αξιοποίηση του gaming στην εκπαιδευτική κοινότητα και δήλωσε ότι είναι ο πιο συγκλονιστικός τρόπος να πλησιάσει ο καθηγητής τον μαθητή και να γίνει η εκπαίδευση πιο αποτελεσματική. Ο κύριος Δημήτρης Σ. Ζαραφόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος ΔΣ του AGSM Athens Graduate School of Management, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Edextra Worldwide Learning παρουσίασε το νέο ψηφιακό μοντέλο στην εκπαίδευση, e-learning, distance and blended learning, ως αποτέλεσμα των μεγάλων αλλαγών στην οικονομία, την τεχνολογία και την κοινωνία. O κύριος Δημήτρης Μοναχός, Ιδιοκτήτης, IT Manager & Director of Studies στη Clever-Net, Ιδιοκτήτης & Ιδρυτής του Greek Gaming Academy, αναφέρθηκε στα θετικά και τα αρνητικά σημεία της ασύγχρονης εκπαίδευσης. Το μέρος και η ώρα της επιλογής, το χαμηλότερο κόστος εκπαίδευσης, το μεγαλύτερο εύρος των εκπαιδευτικών θεμάτων, σημειώθηκαν ως κάποια από τα πλεονεκτήματα. Η εξάρτηση από την τεχνολογία και η αναγκαιότητα για βέλτιστο περιεχόμενο, καθώς δεν μπορούν να δοθούν διευκρινήσεις από φυσικό πρόσωπο, αναφέρθηκαν ως τα κύρια μειονεκτήματα. O κύριος Στράτος Πάττας, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά την έρευνα που διεξήχθη από το Skywalker.gr, με θέμα «Ε-Learning στην Ελλάδα» ανέφερε ότι το 55% των ερωτηθέντων βρίσκει ιδιαίτερη τη συνεισφορά του e-learning στην καινοτόμο εκπαίδευση, καθώς δίνει πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφορίας και γνώσεως. Σύμφωνα με το 70% ως βασικότερο πλεονέκτημα του e-learning θεωρείται το γεγονός ότι δεν υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί. Η μειωμένη προσωπική επικοινωνία και επαφή είναι το βασικό πρόβλημα με το οποίο έρχεται αντιμέτωπη η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση σύμφωνα με το 71% των ερωτηθέντων. Στη συνεχεία συμπλήρωσε ότι το 57% υποστηρίζει ότι ένα πρόγραμμα e-learning μπορεί υπό προϋποθέσεις να είναι ισάξιο με ένα παραδοσιακό. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση επισήμανε ότι το 42% του συνολικού δείγματος θεωρεί ότι στο μέλλον τα μαθήματα e-learning θα αυξηθούν σε τέτοιο βαθμό έτσι ώστε να αντικαταστήσουν σε μεγάλο βαθμό τα παραδοσιακά. Ο κύριος Χρήστος Τσούνης, Founder of Jobnews.gr, Business Consultant, Career Consultant ανέφερε το “Gamification of Education”, ως εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης. Μέσω της παρουσίασης του “Quizdom”, της εφαρμογής – κουίζ γνώσεων, εξήγησε πώς το συγκεκριμένο παιχνίδι θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Τόνισε ότι το “Gamification” μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση των μαθητών, καθώς υπάρχουν τρόποι, για να γίνει διασκεδαστική η εκμάθηση.
Στη Θεματική Ενότητα IΙI: «Εκπαίδευση και διαφορετικότητα», ο κύριος Φώτης Παπαναστασίου, Ειδικός Παιδαγωγός με μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία, μίλησε για την ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και για την προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αναγκαιότητα της σχολικής ενσωμάτωσης, ως σημαντικό προστάδιο και απαραίτητη προϋπόθεση, για την ομαλή ένταξη των παιδιών με αναπηρία στην κοινωνία. Τόνισε ότι μεγαλύτερη αξία για την εκπαιδευτική πράξη έχει η αξιολόγησή των παιδιών, με βάση τις ατομικές τους δυνατότητες και όχι τόσο η κατηγοριοποίηση τους, ανάλογα µε τις μειονεξίες τους. Η κυρία Μαριάννα Λαγουμίδη, PgD, Ιδρυτής της i-paidi.gr, Εxpert στη ΔΕΠ-Υ, αναφέρθηκε στις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ και τόνισε ότι το 6-9% παρουσιάζουν ΔΕΠ-Υ από τη γέννηση τους, ενώ το 55% αναπτύσσουν την διαταραχή ως δευτερεύουσα συνέπεια και ως ενήλικοι. Σημαντική για την υγιή ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών με ΔΕΠ-Υ είναι η έγκαιρη αξιολόγηση και η εξατομικευμένη παρέμβαση, με κύρια στοιχεία, την θετική ενίσχυση και ενθάρρυνση, αλλά και η σωστή λειτουργία του θεραπευτικού τριγώνου: γονέα – ειδικού – παιδιού. Ο κύριος Χαράλαμπος Κουτσοπέτρος, Δικηγόρος- Εκπαιδευτής Γραφής Braille, υπογράμμισε την σημαντικότητα της ένταξης του τυφλού μαθητή στην κοινή σχολική μονάδα και αναφέρθηκε στους στόχους της. Η αποϊδρυματοποίηση του τυφλού μαθητή, η ανίχνευση από τη πλευρά του δασκάλου και η μετέπειτα αξιοποίηση των δυνατοτήτων του, η αύξηση της αυτοπεποίθησης και η ενίσχυση της ανεξαρτησίας του και η αλληλοαποδοχή με το κοινωνικό σύνολο, με σκοπό την ομαλή ένταξη στην παραγωγική διαδικασία, σημειώθηκαν ως οι πιο σημαντικοί στόχοι. Η κυρία Αργυρώ Σπυριδάκη, Executive Coach και ο κύριος Θεόδωρος Τσάτσος, Αντιπρόεδρος στο εθελοντικό δίκτυο «Διαβάζω για τους Άλλους», ανέφεραν ότι οι δράσεις του «Διαβάζω για τους Άλλους» εστιάζονται σε δύο πυλώνες: την ηχογράφηση βιβλίων για τον εμπλουτισμό της ακουστικής βιβλιοθήκης τυφλών και τις ζωντανές αναγνώσεις σε ιδρύματα που φιλοξενούν ανθρώπους, που δεν μπορούν να διαβάσουν μόνοι τους. Οι «έντυπο-ανάπηροι», δηλαδή οι άνθρωποι που εξαιτίας ολικής ή μερικής απώλειας όρασης, αναλφαβητισμού ή εξαιτίας σωματικών ή νευρολογικών παθήσεων δεν μπορούν να διαβάσουν μόνοι τους αποτελούν πλέον το 10% του ελληνικού πληθυσμού, γεγονός που καθιστά μεγίστης σημασίας την ισότιμη πρόσβαση στη γνώση και τη λογοτεχνία.
Στη Θεματική Ενότητα IV: «Η αξία της συμβουλευτικής και της στήριξης στην εκπαίδευση», ο κύριος Αλέξανδρος Παπανδρέου, Ιδρυτής του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Χαρισμάθεια», μίλησε για την αντιληπτική ικανότητα και υπογράμμισε τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών που έχουν ένα υψηλότερο ή και χαμηλότερο του μέσου όρου δείκτη νοημοσύνης (IQ). Έθεσε σημαντικά ερωτήματα, αναφορικά με το αν προσδίδουν ή όχι, τα διάφορα τεστ αντιληπτικής ικανότητας αξιόπιστες μετρήσεις, ενώ επεσήμανε ότι δίνουν μια καλή στάθμιση για την κατανόηση της ικανότητας του παιδιού στην ανάλυση, τη σύνθεση, την επαγωγή, όμως δεν μπορούν να εξετάσουν το βάθος και όλο το εύρος της αντίληψης. Η κυρία Κατερίνα Μπουλούγαρη, MBA, Trainer for Transformative Learning, τόνισε τη σημασία της ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης τόσο των εκπαιδευόμενων όσο και των εκπαιδευτών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εξήγησε, πώς η εξορία του συναισθήματος στο σύγχρονο κόσμο οδηγεί στη μείωση των δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με την αυτεπίγνωση, την ενσυναίσθηση και τη διαχείριση των κοινωνικών σχέσεων, αλλά και στις συναισθηματικές διαταραχές. Δήλωσε ότι μόνο η γνωριμία με το μυαλό μας και η εξισορρόπηση του “IQ” με το “EQ” μπορούν να επιφέρουν υγιή εξέλιξη και ανάπτυξη. Ο κύριος Νίκος Σταθόπουλος, Ιδιοκτήτης της ISON Psychometrica, Συνιδρυτής της HERSE, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της συμβουλευτικής στο ευρύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον και τόνισε ότι συνεισφέρει στη βοήθεια προς τους ανθρώπους να κάνουν καλύτερη διαχείριση και χρήση του εαυτού τους. Επεσήμανε ότι το πιο σημαντικό κομμάτι της δουλειάς ενός συμβούλου είναι να ξυπνήσει τη θέληση και το κίνητρο στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται. Η κυρία Ερμίνα Γάκη, Συμβουλευτική Ψυχολόγος (Μ.Α.) ανέλυσε την σεξουαλική αγωγή ως την διαπαιδαγώγηση, όχι μόνο των παιδιών αλλά και των ενηλίκων, που έχει να κάνει με την αναπαραγωγή, τη συνουσία και τις σεξουαλικές σχέσεις. Τόνισε ότι είναι μεγάλη αντίφαση να βομβαρδιζόμαστε για το σεξ και να φοβόμαστε να μιλήσουμε γι’ αυτό και υπογράμμισε την αναγκαιότητα της σεξουαλικής αγωγής.
Την Kυριακή 11 Σεπτεμβρίου, στο Panel I: «Bullying» με συντονίστρια την κυρία Ίρις Κρέμερ, Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας οι ομιλητές: Στέφανος Αλεβίζος, Ψυχολόγος, Αντώνης Καλέτζης, Ψυχολόγος (Β.Α.), Ιωάννα Λαγουμίδου, Δικηγόρος, Πολυξένη Αντωνοπούλου, Ψυχολόγος, μίλησαν για την βία, τον εκφοβισμό, αλλά και το «πείραγμα – αστεϊσμός» στο σχολικό περιβάλλον. Ο εκφοβισμός εντάσσεται στη σχολική βία και συμπεριλαμβάνει βασικά την επιθυμία κάποιου να πληγώσει κάποιον άλλο, τη συχνή ασυμμετρία δύναμης των εμπλεκομένων, την επανάληψη, την άδικη χρήση της δύναμης, την προφανή ευχαρίστηση του επιτιθέμενου και γενικά μια αίσθηση καταπίεσης από την πλευρά του ατόμου που δέχεται τον εκφοβισμό. Σύμφωνα με την έρευνα HBSC/WHO (2010), το 8,5% των εφήβων αναφέρουν ότι υφίστανται σχολικό εκφοβισμό (bullying) τουλάχιστον 2 με 3 φορές το μήνα, ενώ 1 στους 6 (15,8%) ότι εκφοβίζουν οι ίδιοι άλλους με την ίδια συχνότητα. Οι συμμετέχοντες εξέτασαν επιπλέον το ρόλο όλων των εμπλεκόμενων σε περιστατικά εκφοβισμού, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον είχε και η σκιαγράφηση του προφίλ ενός παιδιού που εκφοβίζεται. Σημαντικό συμπέρασμα που διατυπώθηκε είναι η αναγκαιότητα να αναλάβουν οι ενήλικες τις ευθύνες τους, καθώς τα παιδιά αναπαράγουν βία. Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτοεκτίμησης, ως μέσο αντιμετώπισης της βίας στο σχολείο.
Στη Θεματική Ενότητα I: «Σπουδές στο εξωτερικό», η κυρία Δώρα Φούντα, Κοινωνιολόγος, Coach & Mentor, επισήμανε ότι οι σπουδές σε ελληνικά Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. δεν είναι μονόδρομος στην εκπαίδευση και ανέφερε ως πολύ σημαντική την γνώση και άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων και κουλτουρών. Ενώ σύμφωνα με στοιχεία του Ο.Ο.Σ.Α. που παρουσίασε: Οι Έλληνες φοιτητές στο εξωτερικό ανέρχονται σε 34.196 (Ο.Ο.Σ.Α. 2011). Η Ελλάδα βρίσκεται στην 6η θέση με βάση το ποσοστό των φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό. Το ποσοστό των Ελλήνων που σπουδάζουν στο εξωτερικό είναι 5.8% και είναι μεγαλύτερο από το μέσο όρο της Ε.Ε. που ανέρχεται στο 3.6%. Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων φοιτητών του εξωτερικού παρακολουθεί μεταπτυχιακές σπουδές. Σημαντικό όμως είναι και το ποσοστό όσων επιλέγουν μια άλλη χώρα για τις προπτυχιακές τους σπουδές. Δημοφιλέστερος προορισμός των Ελλήνων, για σπουδές στο εξωτερικό είναι η Βρετανία, Γερμανία, η Ιταλία, ΗΠΑ, Γαλλία και πρόσφατα η Ολλανδία και ακολουθεί η Βουλγαρία, Ρουμανία και Τσεχία. Η Βουλγαρία παρουσίασε μεγάλη αύξηση 320% την πενταετία 2007-2012. Η κυρία Ελένη Βαρελά, Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Αγγλικών, τόνισε τα οφέλη της διγλωσσίας όσον αφορά στις εκτελεστικές λειτουργίες, τη γνωστική λειτουργία και την αντίληψη. Ακόμα, υπογράμμισε την αξία της ξένης γλώσσας για την επικοινωνία, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, τη μνήμη αλλά και τις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές προοπτικές. Ο κύριος Σπύρος Κωστάκης, Διδάκτωρ Στατιστικής και Πληροφορικής, μίλησε για το “Brexit” και πώς επηρεάζει τις σπουδές στην Αγγλία. Για το 2016, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια σοβαρή αλλαγή. Σοβαρή αβεβαιότητα προβλέπεται για την περίοδο 2017 – 2018 και από το 2019 και μετά, όπου η αύξηση των διδάκτρων και η δυσκολία στην πρόσβαση σε φοιτητικά δάνεια, χωρίς εγγυήσεις, είναι μάλλον βέβαια, ενώ πιθανό ενδεχόμενο αποτελεί και κάποια αλλαγή στο θέμα της βίζας.
Στη Θεματική Ενότητα II: «Η έννοια των μεταπτυχιακών σπουδών», ο κύριος Δημήτριος Τολιάς, Διευθυντής Ψηφιακής Εκπαίδευσης στο Hellenic American University, μίλησε για τη σημασία των μεταπτυχιακών στη σύγχρονη εποχή. Επεσήμανε την υπερπληθώρα των προσφερόμενων μεταπτυχιακών σήμερα και έθεσε σημαντικά ερωτήματα, όσον αφορά στη χρησιμότητα τους, για την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη του ατόμου. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων, ως το πιο σημαντικό κριτήριο για κάποιον που θέλει να κάνει ένα μεταπτυχιακό. Ο κύριος Κώστας Κούτσικος, Επίκουρος Καθηγητής στη Σχολή Επιστημών της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μίλησε για το διδακτορικό στην Ελλάδα, τις δυνατότητες, τα προβλήματα αλλά και την σημασία του. Τόνισε ότι το διδακτορικό δεν είναι μια ακόμα βαθμίδα στην εκπαίδευση, αλλά έρευνα που στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων. Ο κύριος Πάρης Λιανός, PhD, Head of Business School Mediterranean College, εστίασε στη σχέση της ηλικίας του ατόμου και των μεταπτυχιακών σπουδών και τόνισε ότι η ηλικία δεν αποτελεί κανένα απολύτως περιορισμό, για να ξεκινήσει κάποιος μεταπτυχιακές σπουδές. Ακόμα συνέδεσε το μεταπτυχιακό δίπλωμα με την δυνατότητα για απόκτηση και καλλιέργεια δεξιοτήτων και την προσωπική εξέλιξη του ατόμου.
Στη Θεματική Ενότητα IIΙ: «Το αποτελεσματικό σχολείο», η κυρία Έλενα Μαστοράκη, Εκπαιδευτικός, εστίασε στη σχέση μεταξύ Εκπαίδευσης και Πολιτικής και τη χαρακτήρισε ως άμεση. Τόνισε ότι στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, όσοι συνεχίζουν να λειτουργούν με πνεύμα εθνικής εσωστρέφειας θα μείνουν έξω από τις εξελίξεις, γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα, που δημιουργήθηκε με την εμφάνιση και κατίσχυση του εθνικού κράτους και της κλειστής εθνικής οικονομίας, θα είναι αναποτελεσματικό στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του νέου κόσμου που ανατέλλει. Η κυρία Αναστασία Κοτσιαφίτου, Υπεύθυνη Κέντρου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) Πατησίων, Α΄ Περιφέρεια Αθήνας, μίλησε για την έννοια και τις προϋποθέσεις για αποτελεσματική εκπαίδευση με αξία. Η συνεργατική και η βιωματική μάθηση, η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, η αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία, η σύνδεση με την κοινωνία και οι συνεργασίες με φορείς, αποτελούν βασικά στοιχεία για αποτελεσματική εκπαίδευση. Έθεσε ως μερικές από τις βασικές προϋποθέσεις για την αποτελεσματική εκπαίδευση, τα προγράμματα συμβουλευτικής γονέων, την ευελιξία στο αναλυτικό πρόγραμμα σε ότι αφορά στην εφαρμογή νέων μεθόδων, την ενότητα σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και την επιμόρφωση σε θέματα επικοινωνίας, δυναμικής της ομάδας. Η κυρία Μαρία Χαριτοπούλου, Εκπαιδευτικός και Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας, εστίασε στην ευρωπαϊκή πολιτική όσον αφορά στην εκπαίδευση και το αποτελεσματικό σχολείο. Κάθε κράτος – μέλος τη Ε.Ε. είναι υπεύθυνο για τη χάραξη της δικής του εκπαιδευτικής πολιτικής. Στόχος της Ε.Ε. είναι η στήριξη των εθνικών δράσεων του κάθε κράτους – μέλους και η βοήθεια στην αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων, όπως οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι κοινωνικοοικονομικές αλλαγές, η οικονομική κρίση, η ανεργία. Ο κύριος Παύλος Χαραμής, Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έθεσε με τη σειρά του, σοβαρούς προβληματισμούς, όσον αφορά στο αποτελεσματικό σχολείο σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μια υπερεθνική ένωση και τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα είναι ανόμοια μεταξύ τους. Το πιο βασικό και θεμελιώδες πρόβλημα που προκύπτει, είναι το πού θα δοθεί έμφαση από την Ε.Ε. σε αυτό που ονομάζουμε αποτελεσματικό σχολείο ή σχολείο με αξία. Υπογράμμισε τη σύγκρουση δύο βασικών αντιλήψεων: εκείνης που βασίζεται στην κατανόηση, τη συνεργασία, τη φιλία και σε όλο τον πλούτο των γνώσεων και των εμπειριών, που χρειάζεται ο σύγχρονος άνθρωπος, με εκείνη που στηρίζεται στον έντονο ανταγωνισμό, από τη μικρή ηλικία.
Η κυρία Αγάπη Σιγάλα, Life & Business Executive Coach, πραγματοποίησε βιωματικό σεμινάριο «Εκφράζοντας την εκπαίδευση». Οι επισκέπτες κατέγραφαν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ τι σημαίνει για αυτούς η λέξη εκπαίδευση και η αξία της και η κα Σιγάλα μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση, συνέδεσε τις απόψεις τους και ερμήνευσε τις έννοιες που δόθηκαν για την «εκπαίδευση με αξία».
Η κυρία Ζωή Μεταξά, Κοινωνιολόγος με ειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, εστίασε στην αξία του επαγγελματικού και εκπαιδευτικού προσανατολισμού. Τόνισε ότι τα προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές λυκείου, με την κατάλληλη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων, σε συνδυασμό με βιωματικές δράσεις και διαδραστικά παιχνίδια μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανακάλυψη των ενδιαφερόντων ενός ατόμου και στη μετέπειτα σταδιοδρομία του.
Οι Συνεδριακές Παρουσιάσεις ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου με την τελετή απονομής των εξής Τιμητικών Διακρίσεων:
H τιμητική διάκριση «Skywalker-Προσφορά στην Εκπαίδευση» απονεμήθηκε στον καθηγητή Γεώργιο Τσιάκαλο για το έργο του και την προσφορά του σε εκπαιδευτικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο. Τη δεύτερη τιμητική διάκριση «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών» παρέλαβε η κυρία Ντόρα Αγγελοπούλου, Ιδρύτρια και Σύμβουλος Εκπαίδευσης & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού της Game Tree. Η τιμητική διάκριση «Εκπαιδευτικό Εργαλείο» δόθηκε στην πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, «Μικρός Αναγνώστης». Η τιμητική διάκριση «Εκπαιδευτικό Λογισμικό» απονεμήθηκε στην εταιρεία SQLEARN και το βραβείο παρέλαβε ο κύριος Σπύρος Γκούμας, Manager Director της SQLEARN.
Οι νικητές των τιμητικών διακρίσεων δεν θα μπορούσαν να αναδειχθούν χωρίς την πολύτιμη συμβολή των μελών της κριτικής επιτροπής, η οποία απαρτιζόταν από:
Το διήμερο του Education Festival 2016 οι επισκέπτες παρακολουθήσαν δωρεάν workshop, που πραγματοποιήθηκαν παράλληλα σε δύο αίθουσες, με την εξής θεματολογία: Η συνεισφορά του Gaming στην Εκπαίδευση, NLP για παιδιά, Ευφυΐα & Χαρισματικά Παιδιά, Ο ρόλος της Δημιουργικής Απασχόλησης και της Καινοτομίας στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, Διαχείριση και αντιμετώπιση άγχους/αγωνίας, Πανελλήνιες: Και τώρα τι κάνω;, Εκπαίδευση και Soft Skills, Διαδικασία αιτήσεων για σπουδές στο εξωτερικό, Επικοινωνώ και Συνεργάζομαι καλύτερα με το παιδί, Αναδεικνύοντας τις δεξιότητες μέσω του παιχνιδιού, Παρουσιάζω και Παρουσιάζομαι.
Η διοργάνωση του Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή των:
Υποστηρικτής:
ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ EUROPE DIRECT CITY OF ATHENS
Χορηγοί Επικοινωνίας:
NEWS247, ΑΜΑΡΥΣΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΩ, INSIDER.GR, THAT’S LIFE, MAGDA’S NEWS.GR, NEOPOLIS.GR, EDUADVISOR.GR, GOSEMINARS.GR, LOOK4STUDIES.COM, GAMESPACE, SCHOOLS.GR, PAIDEIA–ERGASIA.GR, INFOSPOUDES.GR, SKYWALKER EDUCATION
Συγχαρητήρια!