Το 1983 στην οδό Βενιζέλου & Ιουστινιανού γωνία άνοιγε η πρώτη ερασιτεχνική σχολή χορού στη Θεσσαλονίκη.
Η Judith Neil θα μας μάθαινε τα βήματα του κλασικού χορού κι έτσι θ’ άρχιζε στη πόλη μας το μικρόβιο που λέγεται χορός. Για είκοσι χρόνια, αγόρια & κορίτσια από όλες τις ηλικίες μάθαιναν σ’αυτή τη σχολή πως να πετάνε. Γιατί ο χορός είναι ένα πέταγμα. Πέταγμα απ’την καθημερινότητα, από τις υποχρεώσεις και απ’ όλα αυτά που μας βαραίνουν καθημερινά.
Με περίσσεια όρεξη για νέους ορίζοντες στον κόσμο του χορού, ξεκινήσαμε στις 17 Σεπτέμβρη ’06, ανανεωμένοι υπό νέα διεύθυνση, έτσι ώστε να μπορέσουμε να διδάξουμε στην καινούργια γενιά και όχι μόνο την μαγεία που λέγεται χορός.
Στην σχολή χορού Full Out, σας περιμένουμε να ζήσετε μαζί μας τη δύναμη του χορού!
ΦΙΛΙΚΑ
ΧΡΥΣΑ ΨΩΜΙΑΔΟΥ
Κλασσικό Μπαλέτο – RAD
Η οργάνωση αυτή ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 1920, και το 1936 απέκτησε το δικαίωμα να ονομάζεται ‘‘Βασιλική Ακαδημία Χορού”. Ο αρχικός σκοπός της οργάνωσης ήταν να ανεβάσει το επίπεδο διδασκαλίας χορού εξασφαλίζοντας ότι τα μαθήματα που θα πρόσφεραν οι δασκάλες της Ακαδημίας θα ήταν ασφαλή για τη σωματική διάπλαση των μαθητών.
Η RAD προσφέρει προγράμματα μαθημάτων για ερασιτεχνική και για επαγγελματική εκπαίδευση. Όσοι επιλέγουν να δώσουν τις εξετάσεις της RAD παίρνουν γραπτές παρατηρήσεις και ένα πιστοποιητικό της Ακαδημίας. Η Ακαδημία προσφέρει επίσης εκπαίδευση και εξετάσεις διδασκαλίας (CBTS Programme) και ακαδημαϊκά πτυχία σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Surrey της Αγγλίας. ‘Όλα τα προγράμματα που προσφέρει η Ακαδημία είναι εγκεκριμένα από την “Qualifications and Curriculums Authority” (QCA – “Αρχή Τίτλων Σπουδών και Διδακτέας Ύλης”). Οι εξεταστικές περίοδοι για αυτό τον οργανισμό ορίζονται το Μάρτη και το Νοέμβρη για τις Vocational τάξεις ενώ για τις Graded τον Ιούνη και το Νοέμβρη.
Κλασσικό Μπαλέτο Vaganova
Η μέθοδος Vaganova είναι μια μέθοδος διδασκαλίας κλασικού μπαλέτου που αναπτύχθηκε από Agrippina Vaganova. Η Vaganova επινοήσει τη δική της μέθοδο επηρεασμένη από το Γαλλικό και το Ιταλικό σύστημα καθώς και άλλες μεθόδους. Επηρεάστηκε επίσης από άλλους Ρώσους χορευτές και δασκάλους. Η μέθοδος αυτή έχει γίνει γνωστή παγκοσμίως ως η μέθοδος Vaganova . Σήμερα η μέθοδος Vaganova είναι η πιο κοινή μέθοδος διδασκαλίας μπαλέτου στη Ρωσία. Χρησιμοποιείται επίσης ευρέως στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική.
Η μέθοδος Vaganova θεωρείται ότι έχει πολύ καθαρή τεχνική, με ακριβείς κινήσεις που εκφράζουν τις καθαρές γραμμές ακόμα και κάτω από την απαλότητα. Ακόμη και αν ένας Vaganova -εκπαιδευόμενος χορευτής ήταν πολύ δυνατός και καθαρός (τεχνική), αυτή / αυτός θα εξακολουθεί να κινείται μαλακά και να έχει καλή απόδοση στη σκηνή χωρίς ρομποτικά ακαμψία. Η Ακαδημία Vaganova τώρα είναι γνωστή ως Mariinsky Ballet.
Σύγχρονος Χορός
Η διδασκαλία είναι βασισμένη στην τεχνική του H. Limon και την safety release technique, που ως μια δυναμική εκδοχή των release τεχνικών, δίνει τη δυνατότητα για ασφαλή μετακίνηση από και προς το πάτωμα, για δυναμική χρήση των επιπέδων και του χώρου σε διάφορες ταχύτητες.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση της αναπνοής σε συνάρτηση με την κίνηση και στη χρήση της δυναμικής ενέργειας και ορμής που το ίδιο το σώμα παράγει, με σκοπό την οικονομία ενέργειας και την απαλλαγμένη από την περιττή ένταση κίνηση.
Πάντα σε συνάρτηση με την τεχνική ο αυτοσχεδιασμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του μαθήματος, εστιάζοντας κάθε φορά σε συγκεκριμένους θεματικούς άξονες.
ISTD Modern
O μοντέρνος χορός είναι ένα ρυθμικό στυλ χορού που δημιουργήθηκε στην Αμερική πριν από το ταξίδι προς τον υπόλοιπο κόσμο. Το βλέπουμε συχνά σε όλα τα στάδια των μουσικών παραγωγών και είναι γνωστός για την θεατρική του ιδιότητα. Το στυλ χρησιμοποιεί βήματα με μετακινήσεις στο χώρο και αλλαγές κατευθύνσεων, high kicks, άλματα και στροφές, χωρίς όμως να παραμερεί τις ασκήσεις τεχνικής, που βελτιώνουν τη δύναμη και την ευλυγισία. Αυτό είναι ένα πολύ δυναμικό στυλ χορού.
Υπάρχουν τμήματα ερασιτεχνικά και προεπαγγελματικά για ενήλικες και παιδιά, καθώς και επαγγελματικά ενηλίκων. Διεξάγονται τρείς φορές το χρόνο εξετάσεις Απρίλη, Ιούλη και Νοέμβρη, με τις οποίες πιστοποιούνται οι συμμετοχές των μαθητών στις εξετάσεις αλλάζοντας έτσι επίπεδο.
Jazz
Χορός που εμπεριέχει ένα ευρύ φάσμα από διάφορα στυλ χορού. Πριν από τη δεκαετία του 1950, ο χορός τζαζ αναφέρεται σε στυλ χορού που προέρχονται από τοπικούς Αφρο-αμερικάνικους χορούς. Στη δεκαετία του 1950, ένα νέο είδος του τζαζ χορού-σύγχρονος τζαζ χορός αναδύθηκε από παραδοσιακούς Καραϊβικούς χορούς. Κάθε ατομικό στυλ του jazz χορού έχει τις ρίζες σε μία από αυτές τις δύο διαφορετικές προελεύσεις.
Αφορά άτομα δραστήρια, έντονα με ενέργεια που τους ενδιαφέρει όχι μόνο η εκγύμναση του σώματος αλλά και η ελεύθερη έκφραση.
Hip Hop Commercial
Έναπάρτυ στο δρόμο, μία αστική επανάσταση, πρωτοπόρος της τέχνης του δρόμου, καλλιτεχνική υποκουλτούρα!
Το Hip Hop είναι ένα ολόκληρο πνευματικό κίνημα που πρωτοεκφράστηκε από τις μειονότητες του αστικού κέντρου της Νέας Υόρκης το 1970. Κάτω από την ομπρέλα της Hip Hop χορευτικής κουλτούρας βρίσκονται τέσσερα κυρίαρχα και βασικά στυλ: το popping, το locking, το boogaloo και το breakdance!
Σύντομα το Hip Hop, με αφετηρία του το South Bronx, εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο και έγινε κτήμα όλων των κοινωνικών ομάδων. Έτσι, η επανάσταση της μειονότητας των δρόμων με το όνομα Hip Hop, έδωσε τη θέση της σε μια “mainstream-cool κατάσταση” που επηρέασε και επηρεάστηκε από διάφορες τάσεις και γεγονότα.
Κάπως έτσι, το Hip Hop τρύπωσε και στην ελληνική καλλιτεχνική κοινότητα, κάνοντας πάταγο και δημιουργώντας έντονο ρεύμα δημιουργικότητας στο κομμάτι της μουσικής, του χορού αλλά και των υπόλοιπων Hip Hop στοιχείων!
Το μάθημα στη σχολή μας είναι ένας συνδυασμός από Voguing, Wacking, Regeaton, Video Clip Dance πλησιάζοντας περισσότερο το Commercial Hip Hop! Χορεύουμε στους ρυθμούς εμπορικών τραγουδιών για ένα πολύ διασκεδαστικό, ευχάριστο και δυναμικό μάθημα!
Μουσικοκινητική
Αφορά παιδιά ηλικίας 4-5 χρονών. Στη μουσικοκινητική το παιδί έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει μια σειρά δεξιοτήτων. Αυτές οι δεξιότητες έχουν ως σκοπό να γνωρίσουν στα παιδιά τη μουσική και το χορό, σε ένα φιλικό και ζεστό περιβάλλον, να τονώσουν την αυτοεκτίμηση τους, να βελτιώσουν γνωστικές και γλωσσικές τους ικανότητες και να δημιουργήσουν μια ομαδική σχέση με τους συμμαθητές τους. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα όργανα να κάνουν την πρώτη γνωριμία τους στο μουσικό λεξιλόγιο δηλαδή να μάθουν να ακούνε τη μουσική. Ακόμη γίνεται η πρώτη γνωριμία με το χορό, με ελεύθερη όμως έκφραση. Είναι αρεστό γιατί περιλαμβάνει πολλά θέματα και διαμορφώνεται πάντα σε σχέση με την ομάδα και τη δυναμικότητα της. Όλοι μας οι στόχοι πραγματοποιούνται μόνο μέσα από το παιχνίδι και χωρίς καταπίεση.
Αφορά αγόρια και κορίτσια!
Barre au sol
Τι είναι η Barre Astié
«Η Barre Astié είναι ένα μέσο για να γνωρίσουμε το μυϊκό μας σύστημα, το σκελετό, τις αρθρώσεις και την κινητικότητα τους. Μας αποκαλύπτει την προσωπική μας ικανότητα κίνησης χρησιμοποιώντας κάμψεις, κλίσεις, στρέψεις, κυρτώσεις της πλάτης, μέσα από μια λειτουργική αντίληψη που μας επιτρέπει να σχηματίσουμε πιο σωστή εικόνα του εαυτού μας.
Η αντίληψη των σωματικών μας δυνατοτήτων εξαρτάται από την παιδεία που έχουμε δεχτεί από την παιδική μας ηλικία. Η γνώση του σώματος εξελίσσεται στη διάρκεια της ζωής, αρκεί να το επιθυμούμε και να βρούμε τα κατάλληλα μέσα. Αν μείνουμε παθητικοί, η αντίληψη αυτή θα αναπτυχθεί σε λάθος κατεύθυνση. Υπάρχει ένα παράδειγμα που δίνει ακριβώς την εικόνα: πάρτε ένα χαρτί, σχεδιάστε ένα σπίτι, ένα δέντρο, ένα ποτάμι. Θα διαπιστώσετε ότι χωρίς την απαραίτητη καλλιτεχνική παιδεία τα σχέδια σας είναι πολύ κοντά στα αντίστοιχα προεφηβικά… Για να αποκτήσουμε αυτή τη γνώση του εαυτού μας, πρέπει να βρούμε τα μέσα να ανακαλύψουμε την εικόνα του σώματος μας ή αλλιώς, μέσα από το Χορό, όπως μέσα από κάθε φυσική δραστηριότητα και χωρίς να γίνουμε σολίστ, ή πρωταθλητές, μπορούμε να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας και να φτάσουμε σε μια καλύτερη αντίληψη του σωματικού σχήματος». απο το βιβλίο, Η Γραμματική του Σώματος, του Α. Αstié
Ποιος είναι ο Alain Astié
Ο Alain Astié είναι ο δημιουργός της μεθόδου. Διεθνής προσωπικότητα του χορού, η καλλιτεχνική του καριέρα ξεκίνησε στην Comédie Française σε ηλικία 13 ετών και η χορευτική του καριέρα με το πρώτο βραβείο χορού CNS στο Παρίσι. Από το 1963 έχει συνεργαστεί με μεγάλους χορογράφους (Harald Lander, Sonia Arovα), έχει χορέψει με ιστορικές φυσιογνωμίες του χορού, όπως o Rudolf Nureyev και η Carla Fracci και έχει γίνει σολίστ στην Όπερα του Όσλο, στην Όπερα της Λυών, ενώ έχει επίσης χορέψει με τον Maurice Béjart. Το 1977 παράλληλα με την ίδρυση της χορευτικής του ομάδας εμβαθύνει στην έρευνα στον παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό τομέα και εγκαινιάζει το δικό του μάθημα στο έδαφος, την «Βarre Astié». Το 1980 ιδρύει την επαγγελματική σχολή « Académie Internationale de Danse et d’Etudes Secondaires» με ποσοστά επιτυχίας πάνω από 80% στο Γαλλικό Κρατικό Δίπλωμα και στο εξής ξεκινά μια σημαντική καριέρα ως «δάσκαλος χορού» σε επαγγελματικές ομάδες και ως guest teacher στην Ελλάδα, στην Κίνα, στην Ιαπωνία, στο Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Ιταλία, την Αυστρία, την Ισπανία.
Πιστεύει ότι ο χορός απευθύνεται σε όλους : «…είναι και ο Χορός ψυχοθεραπεία. Αναπτύσσει την ευζωία και το συναίσθημα. Έτσι μέσα από τον Χορό, αναπτύσσουμε όχι μόνο την επιθυμία της προσπάθειας, αλλά και τη διάθεση να μοιραστούμε και τη θέληση να επαναπροσδιοριστούμε μέσα από τους μαθητευομένους. Αυτή η πνευματική κατάσταση επικοινωνίας προτρέπει καθέναν από εμάς να απαντήσει στις πιο βαθιές δονήσεις που νιώθουμε μέσα μας….».
Η φιλοσοφία της μεθόδου
Όλη η φιλοσοφία της Barre Astié περικλείεται στην πολύχρονη μελέτη και εμπειρία του Alain Astié ως επαγγελματία χορευτή και ως δάσκαλου κατάρτισης νέων χορευτών. Τα τέσσερα βασικά σημεία της συνοψίζονται στις παρακάτω έννοιες :
– Αναπτύσσω καθεμιά από τις πολλαπλές προσωπικές μου ικανότητες (λειτουργικές, διανοητικές, φιλοσοφικές, κλπ)
– Συγκεντρώνω ένα μουσικό άκουσμα, μια αντίληψη του χώρου, μια προσωπική μου διευκρίνιση/παρατήρηση
– Αναζητώ σωματικές ικανότητες στο σύνολό τους ( οραματισμός, απομνημόνευση, αναπνοή, κλπ)
– Διαδίδω χρησιμοποιώντας χώρους κατάλληλους για Χορό.
Η μέθοδος απευθύνεται σε άτομα κάθε ηλικίας. Το μάθημα είναι δομημένο πάνω σε φόρμες κλασικές και μοντέρνες και γίνεται κυρίως στο πάτωμα χρησιμοποιώντας την ενέργεια των χορευτών.
Ένα μάθημα χορευτικό που δεν απευθύνεται μόνο σε χορευτές αλλά και σε όσους αναζητούν γύμναση που συνδυάζει χαλάρωση και ευεξία. Ο Alain Astié προτείνει τη μέθοδο στους επαγγελματίες του Χορού, δασκάλους κλασικού χορού, τζαζ, σύγχρονου, κλπ
Τα αποτελέσματα της
– Σωστή στάση : Σπονδυλική στήλη συμμετρική, αυχένας χαλαρός, κεφάλι ελεύθερο.
– Έλεγχος του κέντρου του σώματος
– Χαλαρές αρθρώσεις
– Ευλυγισία
– Ιδανικός μυϊκός τόνος
– Σωστή αντίληψη και χρήση του χώρου
– Ευεξία του σώματος που κινείται αναπνέοντας σωστά, χρησιμοποιώντας μια μεγάλη γκάμα ασκήσεων διαφορετικής έντασης (τόνωση-χαλάρωση), όπου η μουσική παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο.
Το δίπλωμα Barre Astié
Το 2009 κατοχυρώθηκαν τα πνευματικά δικαιώματα της μεθόδου παγκόσμια. Αντίστοιχα επισημοποιήθηκε η Πιστοποίηση Σπουδών BARRE ASTIĖ – «Diplôme Barre Astié» – ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας ενός χρόνου που δίνει τον τίτλο «καθηγητής Barre Astié» και περιλαμβάνει:
1. Τρείς περιόδους εντατικής θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης
2. Τρείς εργασίες -η καθεμία ξεκινά μετά την αντίστοιχη εβδομάδα εντατικής εκπαίδευσης και ολοκληρώνεται πριν την έναρξη της επόμενης
3. Την τελική εξέταση που οδηγεί στην απόκτηση του Διπλώματος BARRE ASTIĖ.
Η παρουσίαση του DIPLÔME BARRE ASTIĖ στην Ελλάδα έγινε τον Ιούλιο του 2010 στα πλαίσια του 8ου Φεστιβάλ Χορού της Αθήνας και ο πρώτος κύκλος σπουδών στη χώρα μας θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2011. Επίσημη οργανώτρια για την Ελλάδα: Ελένη Μπαλαφούτη
Σχετικά links : www.barreastie.com
Συγχαρητήρια!