16 Νοεμβρίου 2013 στην Αθήνα
7 Δεκεμβρίου 2013 στο Ρέθυμνο
8 Δεκεμβρίου 2013 στο Ηράκλειο
14 Δεκεμβρίου 2013 στη Θεσσαλονίκη
Εισαγωγή
Βασικός άξονας της ημερίδας είναι η αποσαφήνιση του όρου «ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στο μαθητή» ως στοιχείου που συνδέεται με το μικρο-επίπεδο της σχολικής τάξης αλλά και με το μακρο-επίπεδο της σχολικής μονάδας στην κοινωνία.
Κατά τη διάρκεια της θα δημιουργηθούν μαθησιακές ευκαιρίες που θα αποσαφηνίζουν ότι η διδασκαλία σε συνδέεται με τη διαδικασία βελτίωσης της σχολικής μονάδας και τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πράξης. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει καλλιέργεια δεξιοτήτων διά βίου μάθησης, ανάπτυξη ικανοτήτων που αφορούν στον σεβασμό και στην ευθύνη απέναντι στην ανθρώπινη ελευθερία και αξιοπρέπεια και απέναντι στο φυσικό περιβάλλον, ενίσχυση της κριτικής ικανότητας και της ικανότητας λήψης ατομικών και συλλογικών αποφάσεων.
Συγκεκριμένα, στο μικρο-επίπεδο οι κοινωνικές δεξιότητες του μαθητή συνδέονται με τη διαδικασία επίτευξης στόχων και την επικοινωνία μαθητή και εκπαιδευτικού που οδηγεί στη γνωστική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη του μαθητή, την «ειρήνη» στο σχολικό χώρο και σε συγκεκριμένα αποτελέσματα και επιδόσεις.
Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν σφαιρική θεώρηση των παραγόντων που διαμορφώνουν την έννοια διδασκαλία και κοινωνικές δεξιότητες μέσα από ένα συνδυασμό πρακτικών συμβουλών και παρουσίασης και κατ’ επέκταση καθορίζουν τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, σε φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων και σε γονείς αλλά και σε όσους δραστηριοποιούνται σε χώρους και δομές εκπαίδευσης άλλα και ειδικής αγωγής.
Πρόγραμμα
10.00 – 10.30: Προσέλευση
10.30 – 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Τι είναι και τι δεν είναι κοινωνικές δεξιότητες.
• Ερευνητικά δεδομένα.
• Γιατί είναι σημαντικές οι κοινωνικές δεξιότητες στη μάθηση
• Κοινωνικές δεξιότητες και Σχολική Επιτυχία
• Ποιες είναι απαραίτητες δεξιότητες του εκπαιδευτικού
• Κοινωνικές δεξιότητες και Διδακτικά μοντέλα
• Ο ρόλος των κοινωνικών δεξιοτήτων στη Διδασκαλία και τη σχολική αίθουσα
12.30 – 13.00: coffee break
13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Προγράμματα Σπουδών και Διδασκαλία (θεωρίες, εφαρμογές, κριτική).
• Συνεργατικές πρακτικές
• Τυπικά χαρακτηριστικά των μαθητών.
• Πώς διαχειριζόμαστε την κοινωνική δυναμική της ομάδας;
• Ποια είναι τα ενδεχόμενα προβλήματα που προκύπτουν
• Η ένταξη των κοινωνικών δεξιοτήτων στη Διδασκαλία π.χ. μέθοδος Project.
• Οργάνωση μαθήματος.
α) Αρχή με αναφορά στους στόχους της διδασκαλίας
β) Συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου που θα διδαχθεί
γ) Ομαλή μετάβαση από το ένα μέρος της διδασκαλίας στο άλλο
δ) Εστίαση των παιδιών στα κύρια σημεία της διδασκαλίας
ε) Ανακεφαλαίωση
15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.
15.30 Λήξη ημερίδας – Παραλαβή βεβαιώσεων
Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί πιστοποιητικό επιμόρφωσης
Προσκεκλημένη ομιλήτρια
Δρ Αναστασία Παμουκτσόγλου
H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2000 ως το 2009 υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με δυο πενταετείς θητείες, με ειδικότητα την «Σχολική Αποτελεσματικότητα» και την «Αξιολόγηση και Επιμόρφωση»
Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
Αναλυτικές Πληροφορίες
Για δηλώσεις και προεγγραφές, κόστος συμμετοχής, αναλυτικές πληροφορίες, χώρους διεξαγωγής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της ημερίδας στα ακόλουθα στοιχεία.
Τel.: 211 7706766 | 2310 230545
Fax: 211 7704544 | 2310 230415
Mailto: [email protected]
(Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 18:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή ) ή επισκεφθείτε τους δικτυακούς τόπους www.e–employ.gr | www.facebook.com/employ.page για το αναλυτικό πρόγραμμα και ολόκληρο το πρόγραμμα επιμορφώσεων που υλοποιεί η employ σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Για το δελτίο τύπου κάντε κλικ εδώ.
Συγχαρητήρια!