Καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο Schools.gr

Παράταση έκθεσης «Το Ταξίδι» της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου

Παράταση έκθεσης «Το Ταξίδι»  της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου

Παράταση έκθεσης «Το Ταξίδι»

της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου

https://www.facebook.com/events/282959045215264/

μέχρι την Τετάρτη 2 Ιουλίου

στον Πολυχώρο Πολιτισμού «διέλευσις»

Παρατείνεται «Το Ταξίδι» της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου μέχρι την Τετάρτη 2 Ιουλίου, Έκθεση που παρουσιάζεται στον Πολυχώρο Πολιτισμού «διέλευσις» (Λέσβου 15 & Πόρου, Κυψέλη, Αθήνα, τηλ: 210-8613.739).
Το κοινό μπορεί να επισκέπτεται «Το Ταξίδι» καθημερινά από Δευτέρα έως Πέμπτη 11:00πμ-5:00μμ, Παρασκευή 11:00μμ – 8:00μμ και όλες τις ημέρες της εβδομάδας κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων του Πολυχώρου.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της έκθεσης, η «διέλευσις» διοργανώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα για γονείς και παιδιά «Χρώματα και Φόρμες – Σύμβολα και Αξίες», το οποίο θα πραγματοποιήσει η ίδια η καλλιτέχνιδα. Το πρόγραμμα έχει σκοπό την προώθηση της επικοινωνίας και της συνεργασίας, ανάμεσα σε μικρούς και μεγάλους, μέσα από ένα «Ταξίδι» έκφρασης και δημιουργίας.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρέχεται δωρεάν.
Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ: 210-8613.739 (κατά τις ώρες λειτουργίας της «διέλευσις»).
Ημέρες και ώρες διεξαγωγής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος:
Κυριακή 15 Ιουνίου, ώρες 19:00 – 22:00
& Κυριακή 29 Ιουνίου, ώρες 11:00 – 14:00.

——————————————————————

«Για την εικαστικό και ιστορικό της Τέχνης Eλένη Πολυχρονάτου, είναι το εφήμερο της ύπαρξης και το αέναο του «ταξιδιού» που ορίζουν το ουσιώδες για την καλλιτεχνική έκφραση» σημειώνει, μεταξύ άλλων, η ιστορικός τέχνης Καλλιόπη Κουντούρη.  «Η αείροη των πραγμάτων κίνηση, με τις εναλλαγές παρουσίας και απώλειας και τη μεταστοιχείωση κάθε «δυσχέρειας» σε γνώση και δράση, έδωσαν τον παλμό ζωής στην έκθεση «Το Ταξίδι».
»Η E.Π. συλλέγει καθημερινά αυτά που αποκαλεί «ψήγματα σοφίας», τα πολύτιμα σμικρά, σε φαινομενική κλίμακα, τα ανεπαισθήτως αντιληπτά στους περισσότερους. Αυτά αφουγκράζεται, σε αυτά στέκεται, με αυτά συνδιαλέγεται. Η πνευματική -ψυχική όμως «ταλάντωση» αυτών των «μικρών» πραγμάτων είναι ισχυρή και το αποτύπωμά τους στη τεντωμένη μεμβράνη της καλλιτεχνικής ευαισθησίας ορατό. Αιτεί το γνωστό αυτό άγνωστο περισυλλογή και εξερεύνηση και η Πολυχρονάτου ανταποκρίνεται. Έτσι, «ο διαχωρισμός τέχνης και ζωής είναι στο μυαλό μας», διατείνεται και εφαρμόζει η καλλιτέχνης, προσθέτοντας το δικό της ίχνος στα βήματα κι άλλων δημιουργών, παλαιότερων και σύγχρονων.
»Ανάμεσά τους η Πολυχρονάτου ξεχωρίζει τον Κάζιμιρ Μάλεβιτς και θεωρεί εμβληματική τη ρήση του «στις μέρες μας καταλάβαμε ότι η ζωή δεν είναι το περιεχόμενο της τέχνης, αλλά ότι η τέχνη πρέπει να γίνει το περιεχόμενο της ζωής, αφού μόνο έτσι η ζωή μπορεί να είναι όμορφη».
»Ελαχιστοποιώντας συνειδητά τα τεχνικά μέσα διατύπωσης του καλλιτεχνικού της επιδιωκόμενου, η Ε.Π., με απλά μελάνια σε μικρούς λευκούς καμβάδες, προσπαθεί να απαλλαγεί από υλικές και τεχνικές δεσμεύσεις. Ο «ταξιδιωτικός» της «σάκος» με τα minima-maxima εργαλεία, τής επιτρέπει να ζωγραφίζει παντού, κάθε ώρα και κάθε στιγμή, όποτε η αφύπνιση διεγείρει την έμπνευση. Αν και το ογκώδες ερευνητικό της έργο είναι τα έργα μεγάλης κλίμακας σε δημόσιο χώρο («Έργα Τέχνης Μεγάλης Κλίμακας στον Αστικό και Φυσικό Χώρο από τη δεκαετία του ’60 έως τον 21ο αιώνα»), η ίδια, σε ένα ιδιάζον οξύμωρο, δομεί τις αισθητικές της «φράσεις» ως σύντομες «προσευχές» που εκλύουν όμως από τη βραχεία τους κλίμακα εκρηκτικές εντάσεις και ενεργειακές εμφάνειες.
»Για την καλλιτέχνιδα, «εμπειρία» δεν είναι μόνο ό,τι έχει ζήσει αλλά κι ό,τι έχουν ζήσει άλλοι, ό,τι έχει διαβάσει, ό,τι έχει συλλέξει παρατηρώντας, με συναισθησία. Πυθαγόρας, Πλάτωνας, Πρωταγόρας, Αριστοτέλης, Ηράκλειτος, Επίκουρος, Παράκελσος, Κρισναμούρτι, Σοπενχάουερ αλλά και Κοέλιο, Γκάντι, Χικμέτ, Ράσκιν, Ελύτης, ιστορία των πολιτισμών και των θρησκειών, μελέτη των παναθρώπινων και διαχρονικών συμβόλων αναχωνεύονται και μεταπλάθονται σε έναν αποθετήρα ευαισθησίας.
»Το «Ταξίδι» λοιπόν έχει αρχή τη ζωή και τέλος, δηλαδή κατάληξη κι όχι τερματισμό, πάλι τη ζωή. Η τέχνη φαίνεται να κοιτά κατάματα τη ζωή, πριν ενωθεί αξεδιάλυτα με αυτήν σε ένα «μικρό»- «μέγα ταξείδιον».

Καλλιόπη Κουντούρη

Aρχαιολόγος, Δρ. Ιστορικός της Τέχνης,

π. ειδική επιστημονική συνεργάτης Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ροδίων

—————————————————————–

BΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Σημείωμα
Η Δρ. Ελένη Πολυχρονάτου σπούδασε Ζωγραφική και Γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Ως καλλιτέχνιδα, έχει παρουσιάσει εικαστικό έργο σε σειρά ατομικών αλλά και πλήθος ομαδικών εκθέσεων στην Ελλάδα και το Εξωτερικό με κύριο θέμα τη διερεύνηση της σχέσης λόγου και εικόνας.
Από το 2000 έως το 2007 ασχολήθηκε με την έρευνα, καρπός της οποίας υπήρξε η πρώτη διατριβή από το Τμήμα Θεωρητικών  Σπουδών Τέχνης της ΑΣΚΤ.
Επιπλέον, έχει συνδέσει την καλλιτεχνική της δημιουργία με τον κοινωνικό προβληματισμό.
Συμμετέσχε στη Διεθνή Συνάντηση Τέχνης «Το Πάρκο του Μέλλοντος» (1999), στο Westergasfabrik στο Άμστερνταμ και στη συναφή έκθεση που είχαν ως θέμα την ανάπλαση κατεστραμμένων περιοχών και την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής με τη διαμόρφωση καλλιτεχνικών πάρκων.
Μετέσχε στο πιλοτικό διακρατικό ερευνητικό πρόγραμμα «Επικοινωνία-Τέχνη» που σχεδιάστηκε από το δίκτυο F.A.M.και την UNESCO για τη διερεύνηση νέων οριζόντων στις παιδαγωγικές μεθόδους με στόχο την ειρήνη, χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Culture 2000 και πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο, στη Deux-Sevres και στη Φλωρεντία (2002-2003).
Ως ενεργό μέλος από το 2000 του Πανμεσογειακού δικτύου F.A.M. (Γυναίκα – Τέχνη – Μεσόγειος), μετέσχε στη «Διεθνή Εικαστική Έκθεση του A΄ Διεθνούς Forum για τον Πολιτισμό και την Ειρήνη» (Ρόδος, 2000), στη διοργάνωση του Β΄ Διεθνούς Συνεδρίου «Η εκπαίδευση του πνεύματος σ΄ έναν Πολιτισμό Ειρήνης» (Ρόδος, 2002), παρουσίασε έργα της στη διαβαλκανική εικαστική έκθεση γυναικών δημιουργών με τίτλο «Dare to Be Different» στην Fier της Αλβανίας (2001), επιμελήθηκε την Ελληνοτουρκική Έκθεση του Δικτύου FAM (Άγκυρα, 2002) και μετέσχε στη 2η Διεθνή Έκθεση «Courant D΄ Αrt» στη Βηρυτό (2003), στην Ελληνοτουρκική Έκθεση «Bridges» στη Σμύρνη (2004), στην Διεθνή έκθεση «Cultures Solidaires» στην Καζαμπλάνκα (2005).
Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Έργα Τέχνης Μεγάλης Κλίμακας στον Αστικό και Φυσικό Χώρο. Από τη δεκαετία του ΄60 έως τον 21ο Αιώνα» (2012).
Τέλος, εμπνεύστηκε και είναι υπεύθυνη υλοποίησης του project «Κρεμάστρες του Δημόσιου Χώρου» ή «Το Σύμβολο της Αμοιβαιότητας», ένα έργο δημόσιου χαρακτήρα με κοινωνική απήχηση το οποίο έχει σα σκοπό τη δημιουργία ενός νέου τρόπου και χώρου συγκέντρωσης και ανταλλαγής ρούχων, αγαθών ή τροφίμων, υλοποιημένο με ένα λειτουργικό τρόπο με γνώμονα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, εμπνέοντας σε αυτόν και την κοινωνία το πνεύμα της αλληλεγγύης, της βοήθειας και της ανταλλαγής που τόσο έντονα αναδεικνύεται στη σημερινή πραγματικότητα.
[https://www.facebook.com/KremastresDimosiouChorou?fref=ts].
Για το δελτίο τύπου κάντε κλικ εδώ.
Παράταση έκθεσης «Το Ταξίδι»  της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου
 
Παράταση έκθεσης «Το Ταξίδι»  της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου
 
Παράταση έκθεσης «Το Ταξίδι»  της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου
 
Παράταση έκθεσης «Το Ταξίδι»  της εικαστικού Ελένης Πολυχρονάτου
 
 
 

 

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Schools.gr για να ενημερώνεστε για τα νέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά και για προσφορές και λοιπές πληροφορίες.

Copied!