Καλώς ήρθατε στο Schools.gr - Τηλ.: 211 413 2500

Παιχνιδοκαμώματα – Βιωματικό σεμινάριο "εκπαιδευτική εμψύχωση"

Εκπαιδευτική εμψύχωση – Βιωματικό σεμινάριο – 10-11 • 17-18 — 24-25/11/2012
Πιστεύοντας ότι το παιχνίδι και η φαντασία μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμα εργαλεία στη διδασκαλία κάθε γνωστικού αντικειμένου, το σεμινάριο αυτό επιχειρεί να προσεγγίσει τους ανήσυχους & καινοτόμους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους όσους ασχολούνται με ομάδες παιδιών και διαρκώς αναζητούν νέες μεθόδους για τη βελτίωση της μεταδοτικής τους ικανότητας.
Πιο συγκεκριμένα, στοχεύει στον εμπλουτισμό των εκφραστικών μέσων, που κάθε δάσκαλος χρησιμοποιεί κατά την παράδοση της διδακτικής ύλης.  Με τεχνικές αυτοσχεδιασμού και πρακτικές διαλόγου & επικοινωνίας, με πρωτότυπες & διασκεδαστικές ασκήσεις εμπιστοσύνης και σωματικής έκφρασης, με θεατρικό παιχνίδι και πολλαπλές θεατρικές τεχνικές, στοχεύουμε να ενισχύσουμε τη συγκέντρωση και την αφομοιωτική ικανότητα των μαθητών, παρασύροντάς τους στον γοητευτικό κόσμο της γνώσης.
Θέματα προσέγγισης:
1. Θεατρικό παιχνίδι – 5 δίωρες συναντήσεις
Ας μάθουμε παίζοντας
Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα δημιουργικό συμβάν, μέσο επικοινωνίας και απελευθέρωσης της φαντασίας. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, το παιδί καλείται να ανακαλύψει τους δικούς του ορίζοντες. Να εκφραστεί, να εξερευνήσει, να πειραματιστεί, να διοχετεύσει την ενέργειά του δημιουργικά, να επικοινωνήσει και να λειτουργήσει ως μέλος μιας ομάδας.
Στο εργαστήριο αυτό, θα προσεγγίσουμε τρόπους ένταξης του θεατρικού παιχνιδιού στην τάξη, αποσκοπώντας στην καλύτερη κατανόηση της διδακτέας ύλης από τους μαθητές, μετατρέποντας το μάθημα σε μια δημιουργική διαδικασία.
Θεματικές ενότητες

  •  Το θεατρικό παιχνίδι ως ευκαιρία επικοινωνίας, ευαισθητοποίησης & δημιουργικής έκφρασης. Βασικές διαφορές με το θέατρο.  Εκπαιδευτικό θεατρικό παιχνίδι. Σχέση θεάτρου – εκπαίδευσης – παιχνιδιού. Το θεατρικό παιχνίδι σαν μέσο διδασκαλίας.
  •  Στόχοι & κανόνες.  Χώρος – χρόνος.  Ο ρόλος του εμψυχωτή – εκπαιδευτή.
  •  Αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας.  Ξεκινώντας με τα βασικά στοιχεία:    ηλικία, εμπειρίες και ιδιαίτερα ίσως χαρακτηριστικά (φυσικά, πνευματικά, συναισθηματικά, κοινωνικά).
  •  Το παιχνίδι & οι κατηγορίες του. Παιχνίδια κίνησης – φαντασίας, μουσικά παιχνίδια, παιχνίδια λόγου, παντομίμα, ηχητικά παιχνίδια, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποίηση.

2. Εκφραστικά μέσα – παραμύθι – 2 δίωρες συναντήσεις
Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο & μια παρηγοριά για τα παιδιά του σήμερα
Στόχος του σεμιναρίου είναι, να μάθουν οι  εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιούν την προφορική  αφήγηση ενός παραμυθιού, ως  ένα μηχανισμό για την ενσωμάτωση του παιδιού στον κοινωνικό περίγυρο, στην τάξη του, στο σχολείο του, συμβάλλοντας έτσι στην κοινωνικοποίηση, την ανάπτυξη και την παιδεία του.  Μια  εκπαιδευτική δράση με ένα ειδικά επιλεγμένο παραμύθι, χαρίζει πάντα στην εμπειρία, τη μορφή συναρπαστικής περιπέτειας που τελειώνει πάντα με το «έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα».
Το παραμύθι ως εργαλείο για την καλλιέργεια τεχνικών αφήγησης, ως εικαστικό σκηνικό, ως εργαλείο προσέγγισης και διερεύνησης κατά τα άλλα ορθολογικών φαινομένων, ως οικολογικός οδηγός για το σεβασμό της φύσης, συντάσσει ένα μακρύ κατάλογο για το πώς μπορεί να ενταχθεί στα σύγχρονα εκπαιδευτικά τεκταινόμενα.
Θεματικές ενότητες

  •  Δομή του ελληνικού λαϊκού παραμυθιού.  Χαρακτηριστικά υφολογικά και αισθητικά γνωρίσματα.  Σύγκριση με λαϊκά παραμύθια άλλων χωρών.
  • Τεχνικές αφήγησης παραμυθιών.  Μεταμορφώνοντας, με απλές κινήσεις, μια τάξη σε έναν παραμυθένιο βιότοπο.  Μικρά μυστικά για μια γοητευτική αφήγηση.
  •  Τα λαϊκά παραμύθια ως πρώτη ύλη.  Προτάσεις εφαρμογής εκπαιδευτικών δράσεων, χρησιμοποιώντας τα λαϊκά παραμύθια ως πρώτη ύλη.

 
3. Στοιχεία δραματοθεραπείας – 2 δίωρες συναντήσεις
Ο θίασος της σχολικής τάξης
Από τα πρώτα χρόνια της ζωής μας, αποκτούμε ρόλους.  Το να είσαι παιδί, είναι ένας ρόλος από μόνος του. Σήμερα ο εκπαιδευτικός είναι αντιμέτωπος με όλους τους ρόλους που φέρνουν τα παιδιά στην τάξη & στη συνέχεια ενσωματώνουν στην ομάδα. Ο καλός μαθητής, ο κακός, ο ήσυχος, ο θυμωμένος κ.ά. Έναν ολόκληρο θίασο δηλαδή, από διαφορετικούς ρόλους!
Σε αυτό το σεμινάριο, θα αποπειραθούμε, μέσα από τη χρήση δραματοθεραπευτικών τεχνικών, να ανιχνεύσουμε τους ρόλους των παιδιών, να διερευνήσουμε τα χαρακτηριστικά τους, να αφουγκραστούμε τη διαδικασία επιλογής των ρόλων αυτών και τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού, να προετοιμαστεί για να αναλάβει ρόλο ‘σκηνοθέτη’.
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, ο απεγκλωβισμός των παιδιών από συγκεκριμένους ρόλους, τα βοηθά να ανακαλύψουν τις διαφορετικές πλευρές τους και συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξή τους.  Θα δούμε λοιπόν, πώς ο εκπαιδευτικός-σκηνοθέτης μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να διευρύνουν το ρεπερτόριο των ρόλων τους, να τα μάθει δηλαδή να δοκιμάζουν διαφορετικούς ρόλους!
Θεματικές ενότητες
— Οι ρόλοι στην ομάδα. Μια φανταστική ιστορία. Πλάσιμο ρόλων, χρησιμοποιώντας τεχνικές αυτόματης γραφής & κατασκευών.
— Σωματική έκφραση των ρόλων της ιστορίας. Διεύρυνση της σωματικής έκφρασης & προσέγγιση του σώματος του ρόλου, μέσα από κινητικά & φωνητικά παιχνίδια.
— Βιωματικός ρόλος: Αμφίεση, σωματική κίνηση, αυτοσχεδιασμός, λόγος.
4. Σωματική έκφραση – 3 δίωρες συναντήσεις
Σύνδεση με το σώμα: παρατήρηση και διερεύνηση της κίνησης
Η διαδικασία της θεραπείας και της εξέλιξης, ξεκινάει δίνοντας προσοχή στα μηνύματα που μας δίνει το σώμα μας.  Η εσωτερική επαφή με το σώμα, είναι η βάση για τη σύνδεσή μας με τους άλλους ανθρώπους και τον κόσμο γύρω μας.  Μέσα από την εξερεύνηση του σώματός μας, μπορούμε να δούμε νέους τρόπους κίνησης και έκφρασης στις σχέσεις μας και στον κόσμο γύρω μας.
Σε αυτό το σεμινάριο, θα δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για να συνδεθούμε με τον εαυτό μας και για να κινήσουμε το σώμα μας και την ψυχή μας, δουλεύοντας με παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς.
Θεματικές ενότητες

  •  Αυτογνωσία του σώματος:  Κινητοποίηση της ομάδας με σκοπό την ανάπτυξη της αίσθησης, τη συνειδητοποίηση των σωματικών και ψυχικών εντάσεων και τη βελτίωσή τους.
  •  Αυτογνωσία διαπροσωπικών σχέσεων:  Δυαδικές ή ομαδικές συνδιαλλαγές με σκοπό την ανάδειξη των τρόπων, μέσω των οποίων το κάθε μέλος έρχεται σε επαφή με τους άλλους.
  •  Αυτογνωσία των δημιουργικών ικανοτήτων:  Αποφόρτιση  της ομάδας από έντονα συγκινησιακές καταστάσεις, που ίσως έχουν προηγηθεί και σταδιακή  προετοιμασία των ατόμων για να επιστρέψουν στην καθημερινότητα.

5. Στοιχεία υποκριτικής – 3 δίωρες συναντήσεις
Η φαντασία είναι μια δράση μαγική. Ένα ξόρκι που μπορεί να κάνει τα πράγματα να εμφανίζονται, έτσι που να μπορείς να τα πιάσεις …
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η ενίσχυση της θεατρικής παιδείας, η απόκτηση βασικών γνώσεων και τεχνικών και η καλλιέργεια της ομαδικής εργασίας.
Αποσκοπεί δηλαδή, να εμπνεύσει τον εκπαιδευτικό να καλλιεργήσει τη θεατρική τέχνη & τεχνική και να εξασκήσει τα εκφραστικά του μέσα, αξιοποιώντας τα δημιουργικά στη διδακτική διαδικασία.
Θεματικές ενότητες

  •  Ανάλυση – σύνθεση ρόλου (χαρακτήρες & τύποι). Εσωτερική & εξωτερική ζωή του χαρακτήρα.  Προοπτική στο πλάσιμο του ρόλου.
  •  Δράση – φαντασία – συγκινησιακή μνήμη.
  •  Δοσμένες συνθήκες – το μαγικό εάν.
  •  Εκφραστικά μέσα, κίνηση, ρυθμός, λόγος.  Χρονορυθμός στο λόγο – χρονορυθμός στην κίνηση.  Τόνος – παύση – τονισμός – ένταση – χροιά.  Η δυναμική της γλώσσας του σώματος.
  •  Έκθεση. Τεχνικές αυτοσχεδιασμού & επικοινωνίας.  Ασκήσεις εμπιστοσύνης, επαφής & χαλάρωσης.  Κίνητρα για έρευνα & πειραματισμό.

6. Οργάνωση παράστασης – 3 δίωρες συναντήσεις
Πώς φτιάχνουμε μια παράσταση
 
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι να δώσει στον εκπαιδευτικό ιδέες, να τον παροτρύνει και να τον προσκαλέσει να εντάξει το θέατρο  στο καθημερινό του σχολικό πρόγραμμα.  Να προετοιμάσει με τους μαθητές του μια θεατρική παράσταση χρησιμοποιώντας ως υλικό τη διδακτική ύλη αλλά και ιδέες των παιδιών, θέματα επικαιρότητας, βιβλία και παραμύθια αγαπητά στα παιδιά,  μετατρέποντας έτσι την σχολική τάξη σε  ένα θεατρικό εργαστήρι.
Θεματικές ενότητες
—Πώς ξεκινάμε; Χρήσιμα θεατρικά παιχνίδια, αυτοσχεδιασµοί, δραµατοποιήσεις, θεατρικό αναλόγιο, παντοµίµα, κουκλοθέατρο για να μπορέσουν να µετατρέψουν  το στείρο περιβάλλον µιας σχολικής τάξης σ’ ένα χώρο γεµάτο οξυγόνο, χαρά, ευτυχία, φαντασία, δηµιουργία και γνώση.
Επιλογή ρεπερτορίου: Επισκόπηση του ρεπερτορίου για παιδιά, προτεινόμενα έργα, εργαλεία αναζήτησης θεατρικού έργου, προσαρμογή ενός θεατρικού έργου σε συγκεκριμένη ομάδα, κριτήρια επιλογής.
Φτιάχνοντας το δικό μας έργο: Τεχνικές δημιουργικής γραφής, θέατρο της επινόησης, αξιοποίηση της διδακτικής ύλης ως πρωτογενές υλικό για παράσταση.
Διανομή ρόλων. Αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας, διαχείριση εντάσεων και συγκρούσεων, κατανομή δραστηριοτήτων, σωστός προγραμματισμός εργασιών.
Πρόβες. Τεχνικές αφήγησης, βασικές αρχές ορθοφωνίας, ασκήσεις υποκριτικής, αυτοσχεδιασμοί, σκηνοθεσία, επιμέλεια κίνησης.
—Παρουσίαση: Σκηνογραφικές και ενδυματολογικές προτάσεις, αξιοποίηση χώρου και τεχνικού εξοπλισμού, προσκλήσεις, προγράμματα.
—Αξιολόγηση της διαδικασίας: Επιβράβευση, συναισθηματική διαχείριση της κοινής προσπάθειας, ανταλλαγή εμπειριών ανάμεσα σε μαθητές και δασκάλους.
Πληροφορίες για τους εισηγητές: 
Μάγια Δεληβοριά – θεατρολόγος, συγγραφέας
Σπούδασε  δημοσιογραφία στο Εργαστήρι  Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας και Θεατρολογία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας όπου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της.  Σπούδασε, επίσης, κλασσικό τραγούδι και πιάνο στο Αττικό Ωδείο και παρακολούθησε θερινά μαθήματα στο Πανεπιστημίο της Λυόν και της Βαρσοβίας.
Από το 1995 διδάσκει θεατρική αγωγή στην πρωτοβάθμια και  δευτεροβάθμια εκπαίδευση (δημόσια  και  ιδιωτική).  Έχει συνεργαστεί με  το Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών του Αρχαίου Δράματος «Δεσμοί», το Υπουργείο Παιδείας, τους Δήμους Βύρωνα, και Ηλιούπολης, τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, τον Απόδημο Ελληνισμό, την Παιδική Σκηνή «Αερόπλοιο», το Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Παιδιού και Εφήβου, τα εκπαιδευτήρια «Ζώη» και «Σύγχρονη Παιδεία» και το περιοδικό «Νέα Οικολογία».
Έχει τιμηθεί με τρία Κρατικά Βραβεία θεατρικών έργων για παιδιά: «Ο «Ιππότης της Αγάπης», Α΄ κρατικό βραβείο 2002, συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Νέων Συγγραφέων στο Βερολίνο (Inter-play Europe) το 1998 και στην Αυστραλία το 1999.  «Η Αλφαβήτα της εφηβείας», Β΄ Κρατικό Βραβείο 2008   και εύφημη μνεία από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά. «Αδέρφια ενωμένα, ποτέ νικημένα», Γ΄ Κρατικό  Βραβείο   2009.
Χριστίνα Γιαννοπούλου – ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια
Σπούδασε Ψυχολογία στο πανεπιστήμιο Leeds της Αγγλίας και Δραματοθεραπεία στην Ελλάδα. Δούλεψε εθελοντικά με διαφορετικούς πληθυσμούς, όπως πρόσφυγες και μετανάστες. Για πολλά χρόνια, ασχολήθηκε με την εμψύχωση και τη δημιουργική απασχόληση παιδιών & με βιωματικά σεμινάρια ενηλίκων. Ως δραματοθεραπεύτρια, έκανε πρακτική άσκηση σε μονάδα θεραπείας εξαρτημένων και ψυχωσικών ασθενών.
Η Χριστίνα κάνει ατομική & ομαδική ψυχοθεραπεία ενώ τα  τελευταία πέντε χρόνια εργάζεται ψυχοθεραπευτικά με παιδιά και γονείς, κάνοντας παράλληλα συμβουλευτική γονέων στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Φρόσω Μπενετή – ηθοποιός, σκηνοθέτης
Σπούδασε Υποκριτική και Σκηνοθεσία στην Ανώτερη σχολή δραματικής τέχνης & Σχολής κινηματογράφου – TV ‘ΚΕΑ’.  Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων θεατρικής παιδείας, για το αρχαίο δράμα, το παγκόσμιο & σύγχρονο ρεπερτόριο, την αγωγή του προφορικού λόγου κ.ά.  Για πολλά χρόνια ασχολήθηκε με διάφορα είδη χορού: μπαλέτο, ευρωπαϊκούς, μοντέρνο – κινησιολογία, pilates & ξιφασκία για ηθοποιούς. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια ψυχοενεργειακής προσέγγισης καθώς και σεμινάρια διαχείρισης ομάδων, έχοντας ως στόχο τη σύνθεση των τεχνών (υποκριτική – σκηνοθεσία) με την προσωπική εξέλιξη.     Ως εμψυχώτρια, έχει διδάξει επί σειρά ετών, θεατρικό παιχνίδι σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και υποκριτική, σενάριο &  σκηνοθεσία σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ. Ως σκηνοθέτης, έχει συνεργαστεί με σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σκηνοθετώντας παραστάσεις με παιδιά.
Το 2002 ίδρυσε τα ‘Παιχνιδοκαμώματα’, εισάγοντας το θεατρικό παιχνίδι & τα προγράμματα εμψύχωσης στις παιδικές εκδηλώσεις.  Από τότε μέχρι σήμερα, έχει εισηγηθεί μια σειρά σεμιναρίων για το θεατρικό παιχνίδι ως δράση & δημιουργική έκφραση καθώς και σεμιναρίων εκπαίδευσης εμψυχωτών & εκπαιδευτικών.
Φαίη Γιάνναρου – ειδικός επιστήμονας σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού
Σπούδασε διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στο Middlesex University του Λονδίνου, όπου παρακολούθησε και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ίδιο αντικείμενο.  Για εννέα χρόνια, απασχολήθηκε ως διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού σε μεγάλες εταιρίες.  Ασχολήθηκε με πολλά είδη χορού (μπαλέτο, σύγχρονο, αργεντίνικο τάνγκο, βραζιλιάνικη samba, latin και ευρωπαϊκούς χορούς) και για έξι χρόνια δίδαξε  latin, ευρωπαϊκούς και ελληνικούς χορούς.  Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια χορού, χοροθεραπείας, αυθεντικής κίνησης, αυτοσχεδιασμού και σωματικού θεάτρου στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο χοροθεραπείας της Ένωσης χοροθεραπευτών.  Έχει χορέψει σε πολλές εκδηλώσεις σχολών χορού, έχει συνεργαστεί με την ομάδα σωματικού θεάτρου «Άτροπος» και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Κίνα στο Διεθνές Καρναβάλι το 2006.
Από το 2001 δραστηριοποιείται στο χώρο των ενεργειακών θεραπειών, το ρέικι (ως Usui Reiki Master Practitioner και Karuna Reiki Practitioner), την κρυσταλλοθεραπεία, την χρωματοθεραπεία, την ηχοθεραπεία και το αγάτσου, προσφέροντας ατομικές θεραπείες. Παράλληλα, συντονίζει σεμινάρια διαχείρισης ομάδων εμψύχωσης, παρακίνησης και σωματικής έκφρασης σε όλη την Ελλάδα, στα οποία συνθέτει διαφορετικές τεχνικές έκφρασης, με στόχο να συνδέσει την κίνηση και την έκφραση με την αυτογνωσία.
Για το δελτίο τύπου κάντε κλικ εδώ.

 

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Schools.gr για να ενημερώνεστε για τα νέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά και για προσφορές και λοιπές πληροφορίες.

Copied!